2015. augusztus 3., hétfő

Abbi Glines: Te vagy nekem a levegő

Sorozat: Sea Breeze 1.
Oldalszám: 264 oldal
Megjelenés éve: 2014
Eredeti megjelenés: 2011
Kiadó: Maxim
Kiadói sorozat: Dream válogatás
Fordította: Margitta Nóra
Eredeti cím: Breathe
ISBN: 9789632614977
Goodreads átlag: 3,9
Moly.hu átlag: 73%
Besorolás: YA, romantikus

Fülszöveg: 
A tengerparti kisvárosban, Sea Breeze-ben Sadie felfedezi, hogy a szenvedélynek semmi sem állhat az útjába. Felkavaró olvasmány a bestsellereiről híres Abbi Glinestól. Sadie White a nyári szünetben a tengerparton dolgozik, de nem holmi strandőrként. Mivel a mamája terhes, és nem hajlandó dolgozni, ezért helyette Sadie lesz az egyik közeli szigeten nyaraló gazdag család házvezetőnője. Amikor a család megérkezik a nyári vakációra, Sadie döbbenten látja, hogy a tulajdonos nem más, mint Jax Stone, a világ egyik legismertebb ifjú rockere. Ha Sadie mindennapi lány lenne - ha nem azzal telne az élete, hogy gondját viseli az anyjának, és rendben tartja az otthonukat -, akkor talán feldobná, hogy egy rocksztárnak dolgozhat. De nem ez a helyzet. Sadie-t nem izgatja a hírnév, ám Jax mégis vonzódik hozzá. A lány lenyűgözi, de a fiú küzd a vonzalom ellen. Jax világában a kapcsolatok nem működnek, és minél jobban kívánja Sadie-t, annál erősebb a meggyőződése, hogy a lány többet érdemelne. A nyár végére Jax rájön, Sadie nélkül lélegezni sem képes. Vajon a szerelem legyőzi a két világ közt tátongó szakadékot?

Én és a könyv

Annak idején létrehoztam egy polcot Moly.hu-n a kedvenc könyvborítóim gyűjtésére, amire a Breathe az első között került fel. Már olvastam korábban Abbi Glinestól (Ha az enyém lennél), ráadásul szeretem a Dream válogatást, így amikor a Te vagy nekem a levegő szembejött velem a könyvtárban, gondolkodás nélkül kivettem.

Véleményem

Először is leszögezném, ez a fülszöveg hatásvadász, nem egészen tükrözi a könyv tartalmát. Amire itt felkavaró olvasmányként hivatkoznak, én azt könnyű nyári strandregényként definiálnám. Másrészt ez a kiragadott részlet "Sadie felfedezi, hogy a szenvedélynek semmi sem állhat az útjába" amolyan fülledt szenvedélyre enged következtetni, mint amit a Ha az enyém lennélben láthattunk. Erre számítottam én is, de tévedtem, mert ez a regény - mint utóbb rájöttem - nem new adult, hanem young adult - egy csóknál komolyabb nem igazán történik.

Persze kellett egy bonyodalom a történetbe, nem szólhat csak annyiról, hogy összejönnek-e vagy sem. Ez a bonyodalom Sadie kórházba kerülése. Persze erről is a felháborító anyja tehet, akit legszívesebben addig ráztam volna, míg észhez tér. Biztosan van olyan nő, aki ilyen viselkedés mellett anyának nevezi magát, de én csak néztem döbbenten, hogy ilyen nincs, és ne is legyen! Sadie úgy nőtt fel, hogy egész életében neki kellett arra a nőre felügyelnie, aki őt megszülte. Pl. megvette az óvszert, marokszámra csempészte anyja táskájába, és lelkére kötötte, hogy használja. Persze, szegény lány a falnak is beszélhetett volna; hamarosan kistestvére születik, egy újabb személy, akiért neki kell vállalnia a felelősséget, s akit iskola és munka mellett el kell látnia.

Sadie és Jax románca szépen alakul, tetszett az egymásra találásuk. Igazán sajnáltam őket, amikor a média beleütötte az orrát a kapcsolatukba, ahogy az várható is volt. Reméltem, hogy megoldják a problémát, de nem a jó módszert választották. A végén azért - a körülményekhez képest - minden jól alakul.

Bár elvileg ez a Sea Breeze sorozat első része, fontos megjegyeznem, ez nem a szó szoros értelemben vett sorozat. A könyv önmagában egy kerek egész. A Sea Breeze második része már Marcusról, Sadie egy barátjáról szól, s a kilenc kötet mindegyike egy-egy már korábban mellékszereplőként megismert karakter történetét meséli el.

Azoknak ajánlom ezt a könyvet, akik egy könnyű strandregényt keresnek. Nagyon rövid, a maga 264 oldalával egy délután alatt kiolvasható, és kellemes kikapcsolódást nyújt. Nem gondolkodtat el, de nem is építi le az agysejteket. Ha valaki csak ennyit vár tőle, nem érheti csalódás.

Trailer

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése