2015. június 11., csütörtök

Leiner Laura: Akkor szakítsunk

Sorozat: -
Oldalszám: 336 oldal
Megjelenés éve: 2014
Kiadó: GABO
ISBN: 9789636898519
Moly.hu átlag: 76%
Besorolás: ifjúsági/YA

Fülszöveg:
Szilveszter. A kötelező jókedv napja. Amikor muszáj bulizni.
Lia és Norbi karácsony előtt szakítottak ugyan, de Szánkó szilveszteri buliját nem akarják kihagyni. Eszti és Csabi, a tökéletes pár, velük együtt indulnak szórakozni. Miután Szánkó bulija a város másik végében lesz, Lia bátyja, Szilkó vállalja a sofőr szerepét. De szigorúan csak az odaútra vonatkozóan.
Csak aztán minden másképp alakul...




A történet dióhéjban

Ahogy az a fülszövegből is kiderül, Lia és Norbi karácsony előtt szakítanak. A regény kezdetekor Lia éppen a gyászidőszakot tölti: teljesen ki van borulva. (Hogy miért szakítottak, egészen a végén derül ki.) Legjobb barátnője, Eszti elkotyogja, hogy Lia exe, Norbi elmegy Szánkó bulijára, ahogy eredetileg tervezték, ráadásul randija is lesz.
Lia persze kiakad, és mindenképp be akarja bizonyítani, hogy túl van Norbin, ezért megkéri a bátyját, Szilkót, hogy vigye el őket a bulira. Egy félreértés folytán Norbi is velük megy, és egy hosszú, feszültséggel teli éjszaka vár az ötösfogatra: Liára, Szilkóra, Norbira, Esztire és Csabira.
Egy egész éjszaka, sok idő... valaki olyan dolgokat is kimond, amit nem kellett volna, és valaki találkozik valakivel, akivel nem kellett volna... A könyv végére egészen átalakulnak a baráti és romantikus kapcsolatok, és azt is megtudjuk, miért szakított Norbi és Lia.

Én és a könyv

Molyságom (értsd: moly.hu tagságom) Leiner Laura egyik könyvével, a Szent Johanna gimi 1. részével kezdődött. Az a sorozat kedvencem lett, így feltettem a listára az írónő többi könyvét is. Ez előtt nem sokkal olvastam a Késtél-t is, ami szintén tetszett, így amikor megláttam a könyvtár polcán az Akkor szakítsunk-ot, már kölcsönöztem is kifelé. Nem azt mondom, hogy megbántam, de sajnos nem hozta az eddigiek szintjét.

Véleményem

No kérem, így kell egyetlen éjszaka eseményeit 300 oldalba sűríteni. Tanulnom kéne Leiner Laurától, én Azerbajdzsán történelmét - az őskortól a jelenig - is kimerítettem 2,5 (de A4-es!) oldalban, hiába próbálom nyújtani... Viccet félretéve (nem vicc volt), következzen a fekete leves az elemzés.

Ez a könyv tulajdonképpen a féltékenységről szól: mindenki féltékeny mindenkire, ez a cselekmény mozgatórugója. Igen ám, csak ahhoz, hogy valamerre haladjon a történet, ez a féltékenység néha irreális, egyszerűen nevetséges mértékeket ölt. Pl. mit tennél, ha a párod találkozik egy ellentétes nemű ismerősével az utcán, és puszival üdvözlik egymást? Megkérdezed, ki volt az, honnan ismeritek egymást. A párod azt feleli, régi osztálytárs. Zaklatod még utána órákon keresztül, hogy hogy hívják, hol kakik, melyik évben ismerte meg, miért nem ismerőse Facebookon? Ugye, hogy nem? - Értem én, hogy ez a zaklatás vezet a regény csúcspontjához, de akkor is túlzó.
Másik gyenge pontja a könyvnek maga a hősnő, és lássuk be, ez elég nagy probléma. Hogyan élje bele magát az olvasó egy hisztis, önző liba karakterébe? Nekem az elején még sikerült, amikor Lia még csak sajnáltatta magát és eldöntötte, hogy elhiteti Norbival, már túl van rajta. (Jól van na, én is voltam fiatal lány, aki a kukásautó kerekei alá került, nem is egyszer :) ). Aztán kimutatja a foga fehérjét. De az tette fel az i-re a pontot, amikor kiderült a szakítás oka.

Esztit és Csabit szóra sem méltatom, az undorítóan nyálas kapcsolatuk megüli az ember gyomrát :) Norbit a végére egészen megkedveltem, abszolút megértem, hogy otthagyta Liát. Nem is értem, miért szurkoltam nekik, ez a srác találhatna jobbat is. Ákos karaktere meglepett: még sosem találkoztam olyan jelentéktelen szereplővel, aki ennyi szerepet kapott volna egy könyvben. A srác ráhajtott Liára, folyton eltévedt az Astoriát keresve, de mégis MINDENHOL ott volt! Nem nagyon értem a létjogosultságát; ő is csak egy túlzás, amit az írónő előszeretettel elkövet. Talán Szilkót (Szilvesztert), Lia bátyját bírtam a legjobban. Kissé antiszociális, de okos, és jó beszólásai voltak.

Amit a legjobban várok egy Leiner Laura-történettől, az a humor. Azt most is megkaptam, bár nem SZJG-szintűt. Azoknak ajánlom a könyvet, akik szeretnék egy kicsit kikapcsolni az agyukat. Itt garantáltan nem kell gondolkodni. Szakítás után álló lányok könyörgöm, ne vegyék kézbe!! Nem így kell viselkedni egy kapcsolat lezárása után, maximum elrettentő példának ajánlom. :)

 ♥    NYEREMÉNYJÁTÉK   ♥ 

Bizony, ez a könyv a Könyvmoly Párbaj 6. állomása, így itt az újabb lehetőség bedobni a neveteket a kalapba! A nyereményjáték részletei ITT olvashatók. Válaszolj helyesen a következő kérdésre, a választ pedig írd a Rafflecopter doboz megfelelő sorába!

Mi a keresztneve Lia bátyjának, Szilkónak?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése