2015. június 22., hétfő

Veronica Roth: A lázadó

Sorozat: Divergent 2.
Oldalszám: 431 oldal
Kiadó: Ciceró
Megjelenés: 2013
Eredeti megjelenés: 2012
Eredeti cím: Insurgent
Fordította: Logos
ISBN: 9789635397815
Goodreads átlag: 4,13
Moly.hu átlag: 87%
Műfaj: disztópia, romantikus, YA

Fülszöveg:
EGYETLEN DÖNTÉSED hatására megváltozhatsz - vagy akár meg is semmisülhetsz.
MINDEN EGYES VÁLASZTÁSUNKNAK megvannak a maga következményei.
Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában. Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit - és önmagát -, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel.

A könyv és én

Ennek a könyvnek a borítója miatt figyeltem fel a sorozatra, akkoriban még nem olvastam egyetlen disztópiát sem. Érdekesnek tűnt fülszöveg alapján, ezért beszereztem az első részét, és rögtön el is olvastam: imádtam, magasra tette a mércét! Ezt a kötetet egy éve vettem meg, amikor a párom születésnapi ajándékát szereztem be (Dumaszínház jegyeket) a szentesi könyvesboltban. Ha már ott jártam, szét kellett néznem, és hát jó könyvmolyhoz híven úgy döntöttem, örökbe fogadok egy szegény árva könyvet: A lázadó jött velem haza.

A történet dióhéjban

A könyv ott veszi fel a fonalat, ahol az előző kötet véget ért: a vonaton, amint Tris, Négyes, Caleb és Marcus menekül. Négyes és Marcus között a feszültség egyre nő, és Marcus tud valamit, amiről Tris is tudni akar. Elszántan követi Marcust, Négyes kifejezett kérése ellenére, és ez közéjük is éket ver. Mindemellett Tris mindenféle öngyilkos küldetést bevállal, hátha csökkenteni tudja bűntudatát, és a gyász miatti fájdalmat. Valaki, akit eddig halottnak hittünk, felkelést szervez a csoportnélküliek nevében, hogy megdöntsék a Műveltek uralmát, Négyesék pedig csoportról csoportra járnak, hiszen sehol sincsenek igazán biztonságban. Felejtsd el, amit eddig tudtál, mert ami a végén kiderül, mindent felülír!

Véleményem

Említettem, hogy A beavatott magasra tette azt a bizonyos lécet: nos, A lázadó ezt sajnos nem ugrotta át. Izgalmas a könyv, végig foglalkoztatott, hogy vajon mi lehet a nagy titok, és hogy mi lesz most, de mégsem hozta azt a szintet, amit elvártam. Négyesben már nem az őrülten szexi és elérhetetlen Bátor oktatót láttam, hanem amit Tris is: elálló füleket és nagy orrot. Miért, Tris? Pont őt kellett degradálni, amikor ő az egyetlen, akire számíthatsz? Buta, buta lány.

Bizonyos szinten megértem Tris depresszióját, és hogy miért tartja ennyire értéktelennek az életét, de azt nem, hogy miért érzi úgy, hogy egyedül maradt. Ehhez a tényhez ragaszkodik, és addig lovalja bele magát, míg ténylegesen magára nem marad. Már ő sem az a Bátor és Művelt és Önfeláldozó, mint beavatottként: csak egy igazi Szerencsétlen.

A cselekmény is valahogy idegenül hatott rám. Nem éreztem, hogy olvasóként a könyv része vagyok. Ennek nem tudom megmondani az okát. Talán az lehet a magyarázat, hogy minden annyira megváltozott, hogy az előző kötetben megismert és megkedvelt szereplőket már nem is ismerem: csak a nevük ugyanaz, de a karakter teljesen idegen.

Lehet, hogy a kis beszámolóból úgy tűnik, rossz a könyv, de NEM! Tetszett, csupa váratlan fordulat, izgalom és versenyfutás, amilyet szeretek. Aggódtam, hogy Tris és Négyes sokat fog romantikázni, de szerencsémre ennyi pont elég volt; furcsa is volna a nagy nyálcsorgatás ebben a tré helyzetben, amibe keveredtek. A régi szereplőkkel is jó volt újra találkozni, még ha néhányukkal utoljára is: a háború mindig áldozatokat követel. Összességében nem volt ez rossz, és az a függővég abszolút meghozza a kedvet a folytatáshoz. A filmről nem tudok nyilatkozni, mert egy hős vagyok, és nem néztem meg a bejegyzés megírása előtt (nehogy összezavarja az emlékeket, mint a Csontváros esetében). Mindenesetre senki ne mondjon le erről a könyvről az alacsony(abb) értékelések miatt, mert totálisan megéri folytatni a trilógiát, legfőképpen amiatt a titok miatt, amiért sokan az életüket adták.

 ♥    NYEREMÉNYJÁTÉK   ♥ 

Elérkeztünk a Könyvmoly Párbaj 7. állomására, így itt az újabb lehetőség bedobni a neveteket a kalapba! A nyereményjáték részletei ITT olvashatók. Válaszolj helyesen a következő kérdésre, a választ pedig írd a Rafflecopter doboz megfelelő sorába!

Hol (melyik városban) vettem meg a könyvet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése