2015. június 12., péntek

Leiner Laura: Késtél

Sorozat: Bexi 1.
Oldalszám: 416 oldal
Kiadó: GABO
Megjelenés éve: 2014
ISBN: 9789636899578
Moly.hu átlag: 88%
Műfaji besorolás: ifjúsági, YA

Fülszöveg:
Budai Rebeka, aki tizenhat évesen egy gimnáziumi együttesben játszott, egy átlagos napon zenés videót posztolt az egyik közösségi oldalra. A dal pillanatok alatt hihetetlenül népszerű lett, és Rebekát felkarolta Körte, a tetoválóművészből lett zenei menedzser. Azóta az egész ország Bexiként ismeri a tinisztárt.
Bexit most egy zenei tehetségkutató műsor elődöntőjébe hívják, hogy duettet énekeljen Nagy Márkkal, az egyik versenyzővel. Menedzsere tanácsára a lány eleget tesz a felkérésnek, mert kell a reklám a hamarosan megjelenő második lemezének. És ezzel kezdetét veszi egy nagyon zűrös hét.


A történet dióhéjban

Rebeka egy tipikus 17 éves kamaszlány, leszámítva, hogy az ország összes tinije imádja, csak a saját osztálytársai, barátai utálják (legfőképpen volt szerelme). Egyetlen barátja Anti, aki mellé állt akkor, amikor mindenki más elfordult. Éppen második lemeze megjelenése előtt áll, és menedzsere, Körte rákényszerítette egy duettre a híres Nagy Márkkal. Miután Rebeka találkozik Márkkal, egyből tetőfokára hág a feszültség: Márk nem kicsit nagyképű, és sztárallűrjeivel sem kedvelteti meg magát a lánnyal. És mégis minden nap órákat kell együtt tölteniük, hogy felkészülten állhassanak színpadra. És ha ez még nem lenne elég, Márk megbetegszik, feltűnik a színen Bexi exe, Geri, és egy újabb tinisztár is képbe kerül...

Én és a könyv

Ezt a könyvet kizárólag azért vettem a kezembe, mert Leiner Laura írta, aki humorával az SZJG sorozattal megfogott. Egyébként sem a témája, sem a fülszövege nem csábított volna elolvasásra: nem érdekelnek sem a celebek, sem a tehetségkutatók. 

Véleményem

Mindjárt az első benyomással kezdeném: cím és borító. A borítóban nagyon tetszik a fekete-pink összeállítás, de ez a rajzolt mikrofon... nos, maradjunk annyiban, hogy felnőtt nő vagyok, és az agyam első ránézésre valami egész más képet adott ki. :D A címre viszont annyit mondok: baromi jó! Olvasás előtt sokat gondolkodtam, vajon mit jelenthet, és addig motoszkált a fejemben, hogy végül el kellett olvasnom. (A következő kötet, a Hullócsillag címe már beszédesebb, nekem felér egy spoilerrel.)

Akárcsak az Akkor szakítsunk, ez a könyv is nagyon pörgős. Olyannyira, hogy amikor úgy érzékeltem, hogy már eltelt egy nap, kiderült, még csak dél van, és most kezdődik a délutáni próba/miegymás... Folyton belezavarodtam az idő múlásába, annyi esemény történt. Egyébként hiába a sok esemény, azért - témájából adódóan - nagy izgalomra ne számítsunk! A végén kapunk egy komoly függővéget, de a folytatást lelőtték a Hullócsillag fülszövegében... Taps, taps, taps... (bosszús homlokráncolás)

A szereplőkről vegyes kép alakult ki bennem. Rebekát megkedveltem, és legfőképp azt, hogy nem borult Nagy Márk lábai elé. Lehet, hogy sokat veszekedtek, de mégis segített Márknak, amikor a srácnak szüksége volt valakire. Márkról nem is tudom, mit mondjak... a könyv jelentős részében pofán vertem volna; egyszerűen nem bírom, amikor valaki ennyire nincs tisztában a saját pozíciójával. A végére azért valamicskét javult a véleményem, talán még szurkoltam is neki. Anti, Rebeka legjobb barátja olyan kis aranyos; remélem, nem fog beleszeretni a csajsziba, mert nem olyan alkat, aki ki tudna keveredni a friendzone-ból :D Geri (Rebeka volt barátja, akivel nagyon csúnyán váltak el) egész szimpatikusnak tűnt, de nekem valamiért gyanús. Miben sántikálhat? Körtében, Bexi menedzserében a beszólásait bírtam, olvasás közben a legtöbb mosolyom az ő szavainak köszönhető.

Sztárok jönnek, sztárok mennek, ez a világ rendje: aki ma még milliós látogatottságot ér el a Youtube-on, egy hónap múlva talán már emlékezni sem fognak rá. Lásd például a Gangnam Style-t és a What Does the Fox Say-t. Engem ez "médiafogyasztói szemmel" hidegen hagy, de sosem gondoltam bele, milyen lehet a másik oldalon megélni. Nem tudom, mennyi valóságtartalma lehet a történetnek, de éppen tegnap gondoltam bele, mennyire rossz lehet sztárnak lenni. Kislánykoromban én is álmodoztam róla, de már biztos vagyok benne, nekem nagyon jó így a nyugodt ismeretlenségben. :) A könyvet fiatal lányoknak ajánlom, hogy lássák: a sztárok élete sem fenékig tejfel, és nem mindenki olyan, mint amilyennek a TV mutatja.

Extra: Bexi csengőhangja


2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Valóban! Köszönöm, hogy szóltál, javítom is! Azt meg kell hagyni, az én fejemben Karcsi és Anti tök ugyanúgy néz ki. :)

      Törlés