2015. szeptember 22., kedd

Stephenie Meyer: Twilight - Alkonyat

Sorozat: Twilight Saga 1.
Oldalak száma: 504 oldal
Megjelenés éve: 2008
Eredeti megjelenés: 2005
Fordította: Rakovszky Zsuzsa
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös
Eredeti cím: Twilight
ISBN: 9789639708952 (puhakötés)
Műfaj: YA, romantikus, fantasy
Goodreads átlag: 3,56
Moly.hu átlag: 81%

Fülszöveg:
Mersz szeretni? Az életed árán is?
Forks fölött mindig felhős az ég. Bella Swan, az érzékeny, zárkózott lány afféle önkéntes száműzetésre ítéli magát, amikor ideköltözik apjához. Bella alapjáraton is mágnesként vonzza a bajt, ezúttal azonban nem csak a "mindennapi" csetlések-botlások fenyegetik.
Hanem Ő...
Ő, akinek aranyszín szeme van, titokzatos, szeszélyes, kiszámíthatatlan, félelmet keltő és biztonságot sugárzó. Ő, akit Edwardnak hívnak, mint valami ódivatú regény hősét. Ő, aki megmenti az életét. Ő, aki mégis a legnagyobb veszélyt jelenti Bella számára. Az indián rezervátumban furcsa, félelmetes mesék keringenek. És egy nap a legenda megelevenedik...



A könyv és én

Mindig is szerettem olvasni, de igazi, mániákus könyvmolyságom csak 2013-ban kezdődött. Azelőtt minden életszakaszomban voltak meghatározó könyvek, amelyeket számtalanszor újraolvastam, és életérzést, emlékeket, erős kötődést jelentenek számomra. Harry Potterrel együtt nőttem fel, kezdő kamaszként A neveletlen hercegnő naplóját olvasgattam, a különleges 16-17 éves korszakomat pedig a Twilight eleveníti fel.

Véleményem

Először a filmet láttam, akkor még nem is tudtam, hogy van belőle könyv. Aztán kölcsönkaptam egy barátnőmtől, elolvastam, aztán megvettem, és újra elolvastam, majd megvettem a második részt is. Imádtam (az első kötetet), bár akkor még semmi viszonyítási alapom nem volt. A Twilight nekem egy életérzést jelent, és bár a kedvenceim között szerepel, ez nem vonja maga után azt, hogy agyon fogom magasztalni.
forrás: favim.com
Ami a könyvben igazán tetszett, az a hangulat, amit Meyer megteremtett. A felhős-esős, nagyon zöld Forks, a misztikum, ami körbefonta a történetet, az indián kultúra. Külön-külön is szeretem, de így együtt csodálatos volt! A szereplőket is rejtély övezi, ebben Alice szála az abszolút kedvencem (aki egyébként a kedvenc karakterem is egyben).
forrás: www.the-teen-spirit.dk
Ami viszont nagyon nem tetszett: maga Bella. Ritkán kell ennyire életképtelen karakter "bőrébe bújnom" olvasás közben, és mit ne mondjak, felidegesített rendesen. Oké, hogy egyenes talajon nem tud 20 métert futni anélkül, hogy elesne a saját lábában, de emellé még kórosan meg is akarja haraptatni magát. Nekem ez a "most-ismertelek-meg-de-örökre-veled-maradok"-felfogás meredek. Ráadásul, ahogy kihasználja szegény Jacobot... attól egyenesen rosszul voltam. No, Edward sem az álompasim, szóval rajta biztosan nem veszek össze senkivel.

Sajnos jóval többször láttam a filmet, mint ahányszor a könyvet olvastam, és így a filmbeli történések vannak inkább a fejemben. Emiatt nehéz is róla érdemben véleményt írnom. TEAM JACOB! :P

A könyvet azoknak is ajánlanám, akiknek a film nem tetszett (mivel utólag rájöttem, hogy nekem sem tetszik!). Másrészt azoknak is ajánlom, akik anélkül törnek pálcát felette, hogy egyáltalán olvasták volna. Kinek nem ajánlom? Fiatal lányoknak (maximum elrettentő példaként). Csajok, ne legyetek olyan buták, mint Bella! :D

  NYEREMÉNYJÁTÉK   

Elérkeztünk a Könyvmoly Párbaj 10. állomására, így itt az újabb lehetőség bedobni a neveteket a kalapba! A nyereményjáték részletei ITT olvashatók. Válaszolj helyesen a következő kérdésre, a választ pedig írd a Rafflecopter doboz megfelelő sorába!

*   Ki a kedvenc szereplőm?   *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése