2015. október 20., kedd

E. Lockhart: A hazudósok

Sorozat: -
Oldalak száma: 248 oldal
Megjelenés éve: 2015
Eredeti megjelenés: 2014
Fordította: Rudolf Anna
Kiadó: Ciceró
Kiadói sorozat: -
Eredeti cím: We Were Liars
ISBN: 9789635399406
Műfaj: YA, romantikus
Goodreads átlag: 3,87
Moly.hu átlag: 91%

Fülszöveg:
Egy gyönyörű és előkelő család.
Egy magánsziget.
Egy ragyogó lány, akinek baja esett; egy szenvedélyes fiú, aki a társadalmi igazságot keresi. Egy négyfős baráti kör - a Hazudósok, akiknek a barátsága pusztító fordulatot vesz.
Egy forradalom.
Egy baleset.
Egy titok.
Hazugságok hazugságok hátán.
Igaz szerelem.
Az igazság.

Én és a könyv

Idő: 2015. augusztus 14. 21:24 --> 2015. augusztus 20. 00:40
Hely: Balatonboglár és Szeged
Már akkor felkeltette a figyelmem a könyv, amikor még híre sem volt a magyar kiadásnak, de angolul valamiért nem mertem/akartam nekikezdeni. Nem bántam meg, mert a magyar kiadás valami eszméletlenül gyönyörű, és egyik kiemelt eleme a polcomnak. Persze nem véletlenül került ilyen jelentős helyre; megvan a kettőnk története A Hazudósokkal.

Véleményem

Kinézetre egy rövid, nyári strandregénynek gondolhatnánk A Hazudósokat, de valójában elég távol áll tőle. Elég vékonyka könyv, rövid fejezetekkel, és gyorsan is olvasható, ugyanis az alapkoncepció egy rejtély. Valami történt Cadyvel, valami nagyon rossz dolog, amit az elméje eltitkol előle. Hamarosan rájön, hogy a családja sokkal többet tud, mint amennyit elárul; innentől annak szenteli az idejét, hogy kiderítse a baleset miértjét és hogyanját.

Eközben számos visszaemlékezést olvashatunk Cady nyarairól, amelyeket a magánszigetükön töltött a Hazudósokkal: Mirrennel, Johnnyval és Gattel. Nyári kalandok, beszélgetések, élmények, az első szerelem. Idén viszont minden más, a Hazudósok is mások, és Cady érzi, hogy ha nem tesz valamit, szétszakad az összeszokott társaság.
Ahogy haladunk előre, Cadynek néha-néha eszébe jut egy emlék; látszólag oda nem illőnek tűnnek, de minden ilyen darabka előrébb juttatja őt (és minket) az igazsághoz. Ha jót akarsz, itt leteszed a könyvet, hogy a szép emlékek, a boldog nyár megmaradjon. Mert az igazság (amit, nyugi, nem írok le) bizony arcon fog csapni.

Igazság szerint a könyv felénél már sejtettem, hogy mi lesz a bibi, és félig-meddig bele is trafáltam. Erősen emlékeztetett egy filmre, aminek hasonló happy endje volt. Reménykedtem benne, hogy így nem érhet véget, de ami A Hazudósokban történt, még annál is rosszabb volt...
Ha volt már könyv, ami megrágott, kiköpött és belém is rúgott, hát ez volt az. Majdnem éjjel 1-kor fejeztem be (nálam ez már rég alvásidő!), de utána egy órán keresztül még céltalanul mászkáltam a lakásban, míg mindenki más aludt.

Legszívesebben azonnal újrakezdtem volna.
Legszívesebben soha többé a kezembe sem venném.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése