2016. szeptember 1., csütörtök

Katie McGarry: Pushing the Limits - Feszülő húr

Sorozat: Feszülő húr 1.
Oldalak száma: 436 oldal
Megjelenés éve: 2014
Eredeti megjelenés: 2012
Fordította: Károlyi Eszter, Neset Adrienn
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös
Eredeti cím: Pushing the Limits
ISBN: 9789633735787
Műfaj: YA, romantikus
Goodreads átlag: 4,09 / 5
Moly.hu átlag: 92%

Fülszöveg:
Senki sem tudja, mi történt aznap éjjel Echo Emersonnal, amikor a menő fiúval járó népszerű lányból pletykák tárgya, kirekesztett lett, karján hátborzongató sebhelyekkel. Még Echo sem emlékszik a teljes igazságra. 
Amikor aztán berobban az életébe Noah Hutchins, a szívdöglesztő, lányfaló, megközelíthetetlen fiú a fekete bőrdzsekijében, és meglepően megértő vele, Echo élete olyan fordulatot vesz, amilyenre sosem gondolt volna. 
Valószínűleg semmi közös nincs bennük. Mindketten olyan titkokat rejtegetnek, melyek lehetetlenné tehetik kettejük kapcsolatát. Egymás iránti őrült vonzalmuk mégsem foszlik szét, és Echo felteszi magának a kérdést, hogy meddig feszíthetik a húrt, és mit kockáztatna azért a fiúért, aki talán megtanítja őt újra szeretni.

Én és a könyv


Olvasva: 2016. augusztus 25. -- augusztus 30.

A könyvet egy molyos névnapi ajándékozásra kaptam (képet lásd lentebb). Csupa-csupa jót hallottam róla korábban, de mindig valami más került sorra. Most a Bori könyvblogja bloggere választotta ki nekem a Book Bloggers' Challenge keretén belül, így végre már én is tudom, mit szerettek a könyvben oly sokan.

Véleményem


Elég nehezen vettem rá magam, hogy belekezdjek a könyvbe. Mentségemre szóljon, hogy előtte olyanokat olvastam, mint a Gyilkos kegyelem Robin LaFevers-től, vagy épp  A hamis herceg Jennifer A. Nielsentől, szóval jól elmerültem az epikus fantasyk világában. Ezek után visszacsöppenni a rideg valóságba... szoknom kellett, na. Aztán minél jobban előrehaladtam Echo és Noah történetében, annál nehezebb volt letenni a könyvet.

Kezdjük talán Echóval. Már a nevével megnyert magának a lány, aztán pedig azzal, milyen erős belülről. Valami borzalmas dolog történt vele, amire nem emlékszik; csak annyit tud, hogy a karjait hegek borítják, és az anyját távoltartási végzéssel tiltják tőle. Szörnyű rémálmai vannak, a bátyja meghalt, az apja pedig elvette a bébiszittert, és a nő gyereket vár. Egyszóval Echo élete finoman szólva is katasztrófa. Mégsem tört meg, tartja magát, és igazán igyekszik visszaterelni az életét a normális kerékvágásba.

Noah a rossz diákok közül is a legrosszabb. Mocskos a szája, drogozik, lógós. Nevelőszülőktől nevelőszülőkig küldözgetik, mert senki nem akar vele huzamosabb ideig együtt élni. De van egy olyan oldala is, amit csak kevesen ismernek. Noah szülei évekkel ezelőtt meghaltak. Két öccse maradt a mindene, de őket is elvették tőle, és csak kivételes esetben találkozhat velük, akkor is felügyelet alatt. Bármit megtenne, hogy öccseivel újra egy családot alkothassanak.
"Elindultunk a játékok felé, Noah odébb mozdította a kezét, hogy ujjai az enyémhez érjenek. A szívem úgy galoppozott, mint egy versenyló. Ez Noah Hutchins. Az a Noah Hutchins, aki nem volt hajlandó tartós kapcsolatra, de még randizni sem. Az a Noah Hutchins, aki csak egyéjszakás kalandokra vágyott. Egy drogos. Az ellentétem. És abban a pillanatban ő volt minden, amire szükségem volt."
A két fiatal Mrs. Collinsnál, az új terapeutánál találkozik. A hölgy célja, hogy segítsen: Echónak emlékezni és túllépni, Noahnak pedig az öccsei láthatásában. Mivel a rövidtávú célokhoz Echónak pénzre van szüksége (bátyja kocsijának felújításához), Noahnak pedig jobb jegyekre, így Echo új munkája az lesz, hogy Noaht korrepetálja. A közös munka sok utálattal és feszültséggel indul, de a fiatalok egyre jobban megismerik egymást, és csak idő kérdése, mikor tűnik fel nekik, hogy szerelmesek lettek...
Általában nem vagyok a váltott szemszög nagy rajongója, de vannak történetek, amiket máshogy nem lehet elmesélni. Ilyen a Feszülő húr is. Noah szemszöge nélkül nem értenénk az ő karakterét, mert annyira más belül, mint kívül. Echo szemszöge meg alap: az emlékeit csak apránként nyeri vissza, és ezek a pillanatok pont annyira ijesztőek, mint amennyire izgalmasak. (Külön tetszett az, hogy a fejezetek más-más betűtípussal vannak írva, így biztosan nem kavarodunk bele, mikor kinek a fejezetét olvassuk.) Engem leginkább az hajtott előre az olvasásban, hogy tudni akartam, mi történt azon az éjszakán, amikor minden tönkrement.
"A fenébe, pokolian vonzó csaj! Szinte fájdalmasan vágytam rá. Elég lenne tőle egyetlen éjszaka, még ha nekem is adná? Echo kezdett máris olyan lenni nekem, mint valami kemény drog. Olyan, amilyeneket szándékosan kerültem: crack, kokain, heroin, metamfetamin. Olyan, ami tönkreteszi az agyadat, megfertőzi a véredet, kiveszi az erődet, tehetetlen hülyét csinál belőled."
Bevallom, aggódtam egy kicsit a "sérült fiatalok"-témakör miatt. Annyi ilyet láttunk már! Nem gondoltam, hogy ez lehet valami más, valami új; márpedig lehet. Noah problémájával más könyvben még nem találkoztam, Echóéval igen. Hasonló ahhoz, amit Nastya élt át A nyugalom tengerében, de a két főhős egészen másképp dolgozta fel a megrázkódtatást. Így, összehasonlítva a két lányt, Echo hatalmasat nőtt, Nastya pedig ugyanekkorát bukott a szememben.

A könyvnek nagyon különleges ízt ad a görög mitológia. Echo anyja festőművész, és a mitológia nagy rajongója. Amikor a gyerekek kicsik voltak, esti mese helyett mondákat kaptak. Echo is egy nimfáról kapta a nevét. Echo bátyját Airesnek hívták, az ő nevének eredetét nem mesélte el a szerző. A nevéről a Kos-csillagjegy/csillagkép ugrott be, csak egy bibi van: az Aries, nem pedig Aires.
"Mert a felnőtté válás nehéz döntésekkel jár együtt, és ha helyesen cselekszünk, az nem feltétlenül jelenti, hogy jó is nekünk."
Ez a könyv a maga nemében szinte tökéletes. Csak azért "szinte", mert a felnőttek viselkedését olykor nem értettem. (Elvileg azért ők a felnőttek, hogy akként is viselkedjenek.) A végére Echo is, Noah is igazi felnőttekké váltak, és imádtam látni, ahogy bölcs, felelősségteljes útra léptek. Szívből ajánlom a történetet olyan tizenöt-tizenhat év felett, felső korhatár nélkül. Bízom benne, hogy mindenki, aki olvasta, kicsivel többé válik, amikor befejezi a könyvet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése