2014. január 2., csütörtök

Hegedüs Géza: A halhatatlan hamisjátékos

Hosszú időn át hétről hétre örvendeztették meg a Népszabadság Magazin olvasóit a közelmúltban elhunyt Hegedüs Géza színes, érdekes művelődéstörténeti írásai. Ezekből az ismeretgazdagodást és szórakozást egyszerre kínáló művekből nyújtunk át ebben a kis kötetben egy csokornyit.
Ezt a könyvet 2005-ben, hetedikes koromban kaptam év végi jutalomkönyvként. Talán nem meglepő, de 13 évesen valahogy nem foglalkoztatott a téma egyáltalán (bár a Kőszívű ember fiai után meg sem kottyant volna). Nemrégiben pedig belebotlottam a várólista-csökkentés kihívásba, és a listámra feltettem ezt a kötetet is. És hogy megérte-e?

Az érettségi-elnökünk – mielőtt a bizonyítványokat kiosztotta volna – azt mondta, hogy most van a legtöbb tudás a birtokunkban. Idáig szélesítették a látókörünket, innentől kezdve csak egy irányba fogunk koncentrálni.

E könyv olvasása közben jöttem rá, hogy tényleg így van. Sok-sok név merült fel a másfél-két oldalas szösszenetekben, mindről érdekesebbnél érdekesebb tényeket tudhattam meg. Például:

„A köztudatban úgy él, hogy azt a szerelmet nevezik plátóinak, amely nem a vágyakozó testek találkozása, hanem a lélekben átélt vonzódás. Ez ősrégi tévedés…”

Most, hogy elolvastam, tényleg műveltebbnek érzem magam. Na nem annyira, mint az érettségi idején, de ez a szellemi felfrissülés így is sokat jelent.

Aki netán kedvet kapna hozzá, a Rukkolán van néhány elérhető példány: http://rukkola.hu/konyvek/48012-a_halhatatlan_hamisjatekos


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése