2015. szeptember 28., hétfő

Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn


Sorozat: Pippa Kenn-trilógia 1.
Oldalak száma: 304 oldal
Megjelenés éve: 2012
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös
ISBN: 9789632459875 (puhakötés)
Műfaj: YA, romantikus, fantasy, disztópia, horror, posztapokaliptikus
Moly.hu átlag: 90%

Fülszöveg:
Pippa bármit feláldozna az élő emberi beszédért, vagy egy érintésért. 
Az erődházban a napok egyformák, és társaságot csak színes digitális magazinok adnak. Az erdőt a biológiai katasztrófa áldozatai uralják, akik gyűlölik a szépséget és emberséget, az elveszett életük nyomait. Bármikor megölnék Pippát. 

Pippa tizenhetedik születésnapján döbbenetes dolog történik. Vajon megváltozhat az élete? Létezhet számára a szerelem egy ilyen zord világban? Mit jelent a társ? És mit jelent a bizalom?

A könyv és én

Olvasva: 2015. augusztus 10. 21:04 - 2015. augusztus 23. 15:05
Sokáig nem vettem a kezembe a könyvet, mert valahogy nem éreztem a kémiát kettőnk között; sem a címe, sem a borítója nem fogott meg. Ettől függetlenül kb. minden várólistás kihívásra felteszem a könyvet, ahogy a Könyvmoly Párbajra is. Aztán elolvastam a This is Not a Test - Éles helyzetet, és beleszerelmesedtem a zombikba. Rögtön előrevettem Pippa Kennt a várólistámon. :)

Véleményem

Szégyellem nagyon, de hajlamos vagyok abba a hibába esni, hogy vonakodom a magyar szerzők könyveitől. Elvégre a kedvenc műfajaim a fantasy és a disztópia, mindez pedig idegenül hangzik mindennel, ami magyar. Pippa Kenn története viszont nem errefelé játszódik, nem is mostanában, és legnagyobb meglepetésemre a könyv ízén egyáltalán nem lehetett érezni a magyarságot.

Fanni fokozatosan adagolja nekünk a háttértörténetet, és ez nekem teljesen jó volt ebben a formában. Ilyen típusú könyveknél élek-halok a háttértörténetért, hogy mi miért alakult így, stb. Éreztem, hogy még többet akarok tudni, de nem kaptam meg mindent egyszerre. Még mindig sok a kérdésem, de a következő kötetekből biztosan minden kiderül. Ja, és minden, ami a múltról kiderül, Victor Kenn (Pippa elődje) naplójából derül ki - a sok cselekményszál/nézőpont közül ez volt az egyik kedvencem.

Pippát és Rubent is megkedveltem, bár Ruben néha nagyon rázta azt a bizonyos pofonfát. Sokszor meggondolatlan, önző és sértő volt, és nem a szexi értelemben, mint pl. Daemon Black (♥). A kettejük közötti románc kiszámítható volt, de azért aranyos. (Mondjuk én inkább Ruben bátyját, Gage-et szemeltem volna ki magamnak.)

Ami még nagyon tetszett, az a környezet bemutatása volt. Ilyet ritkán mondok, mert ezeket a részeket leginkább csak a szemem szokta olvasni, az agyam nem. Szeretek ilyen különleges helyekre toppanni, ahol semmi sem úgy néz ki, mint a való világban, és más állatokat, más növényeket ismerhetek meg.

Térjünk át a zombik ábrázolására, ami a Red Hill óta vesszőparipám. Itt sápadtaknak nevezik őket, és eredetileg a múltbeli génmódosítások áldozatai. Szerencsére Kemese Fanni visszaépítette a zombikba vetett hitem, amit Jaime McGuire "oly becsesen" lerombolt. Ismét félhettem és reszkethettem, és haraptam az alsó ajkam, mintha ezzel segíthetnék a főhősöknek időben beérni a kapun az élőholtak inváziója elől. Bár még mindig az Éles helyzet viszi a prímet ebből a szempontból, de azért szép munka!

Kedvenc szereplő: Pippa, Kelsei, Gage
Kedvenc jelenet: amikor Pippa és Ruben egy elhagyatott házban rátalálnak egy árva "kislányra"
Kinek ajánlom: a romantika miatt leginkább lányoknak, akik nem rettennek meg némi élőholt hordától
Értékelés: egyelőre 5 pontot adok, aztán ha a következő felülmúlja, legfeljebb visszafokozom :D

   NYEREMÉNYJÁTÉK   

Elérkeztünk a Könyvmoly Párbaj utolsó, 11. állomására, így itt az újabb lehetőség bedobni a neveteket a kalapba! A nyereményjáték részletei ITT olvashatók. Válaszolj helyesen a következő kérdésre, a választ pedig írd a Rafflecopter doboz megfelelő sorába!

*   Hogy hívják Ruben bátyját?   *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése