2015. október 31., szombat

Kelley Armstrong: The Summoning - A szellemidéző

Sorozat: Sötét erő trilógia 1.
Oldalak száma: 344 oldal
Megjelenés éve: 2011
Eredeti megjelenés: 2008
Fordította: Godó Klára
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös
Eredeti cím: The Summoning
ISBN: 9789632454252 (puhatáblás)
Műfaj: YA, fantasy, horror, paranormális
Goodreads átlag: 4,03
Moly.hu átlag: 86%

Fülszöveg:
Chloé Saunders nem akar mást az élettől, mint bármelyik tinédzser: esélyt arra, hogy befejezhesse az iskolát, barátokat találjon, és talán egy fiút is magának. Amikor azonban elkezd szellemeket látni, megérti, hogy az élete soha nem lesz olyan, mint a többieké. 
A figyelmét követelő szellemektől körülvéve Chloé végül összeomlik, és bekerül egy kisebb elmezavarral küzdő fiatalok számára fenntartott otthonba. A Lyle Ház először normálisnak tűnik, de ahogy Chloé sorra megismeri a többi ápoltat – a sármos Simont és gyanús, soha nem mosolygó bátyját, Dereket, a visszataszító Torit és Rae-t, aki túlságosan is szereti a tüzet – rájön, hogy valami különös, baljós dolog köti össze őket, amit nem lehet a szokásos „problémás a gyerek” viselkedéssel magyarázni. Ahogy együtt nemsokára azt is felfedezik, hogy a Lyle Ház sem egy a szokásos otthonok közül…

Én és a könyv

Olvasva: 2015. október 24. 01:06 --> 2015. október 31. 15:27
Mondhatnám, hogy tudatosan készültem Halloweenre ezzel a könyvvel, de nem így történt. A Book Bloggers' Challenge keretén belül választotta nekem Ladybird, akinek egyik kedvence. Ma fejeztem be, és az időzítés tökéletes. :)

Véleményem

Nagyon ütősen indul a történet: egy rossz álommal (vagy éppenséggel emlékkel), Chloé gyerekkorából. Az álombeli kislány retteg a pincétől, de a bébiszittere lecsalja... és amit a kis Chloé lát - bár ő nem lepődik meg rajta -, engem halálra rémisztett. Egy ilyen horrorképpel indulunk neki a sztorinak, és ne legyek rá kíváncsi??

Ezután Chloé a jelenben ébred, 15 éves korában. Ami innen következik, az Chloé kiskamaszos nyivákolása, néhány horrorisztikus jelenettel tarkítva. Ennélfogva egyrészt nagyon szerettem a könyvet, másrészt néha a hajamat téptem a főszereplőtől. A többi karakterről még nemigen tudtam eldönteni, mit gondoljak. Simon és Derek mostohatestvérek: Derek nagy, erős és okos, de mogorva, és a pubertás kínozza - leírása szerint "visszataszító"; ezzel szemben Simon élénk, jófej és helyes. Gondolom, egyikükkel kialakul majd valami románc - én mindkettőjüknek szurkolok. Chloé új barátnője, Rae nem lopózott a szívembe; van egy olyan érzésem, hogy rosszban sántikál, még ha erre nem is utal semmi. Tori nem kapott túl sok szerepet a történetben, aminek örülök, mert igazi kiállhatatlan liba.
Ami rettentően zavart, az a fogalmazásmód. Oké, hogy ifjúsági könyv, de olvasás közben olyan érzésem is volt, mintha egy gyerek írta/fordította volna. Az elbeszélés Chloé szemszögéből történik, így ha jobban belegondolok, talán nem véletlenül ilyen a stílus. Szóval mélyenszántó gondolatokra nem kell számítani A szellemidézőtől, de történetileg ott van a szeren.

A cselekménnyel nem volt semmi gondom, sőt! Nem laposodott el a könyv, mert mindig történt valami, ami miatt lehetett izgulni: hol egy bűncselekmény, hol életre kelő hullák, hol egy lelepleződő titok, hol egy árulás (bár egy-kettő azért kiszámítható volt). A könyv műfaja szerint nem horror, de voltak benne filmbe illő jelenetek, ezért hozzátettem. A rutinosoknak meg sem fog kottyanni, de én betojtam rendesen!

Összességében tetszett, könnyen túljutottam a zavaró dolgokon, mert nagyon kíváncsi voltam, mit hoz ki belőle a szerző. Csak úgy pörögtek a lapok a kezem alatt, és már azon kaptam magam, hogy a függővéget olvasom - másodjára! Szívből ajánlom mindazoknak, akik szeretik a paranormális történeteket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése