2014. november 11., kedd

J. K. Rowling: Harry Potter és a Titkok Kamrája

(Harry Potter 2.)

Harry Potter varászlónak született. Második tanéve a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolában éppen olyan eseménydúsnak bizonyul, mint amilyen az első volt. Lekési a különvonatot, így barátai repülő autóján érkezik tanulmányai színhelyére. S a java csak ezután következik...
Harry Potter történetét nem kell bemutatnom senkinek. Kevesen akadnak, akik se nem olvasták, se nem látták a belőle készülő filmet (és mégis kíváncsiak holmi kritikára). Ebben a kötetben ugyebár felszínre tör Mardekár utódja, és sorban válnak kővé a gyanútlan áldozatok. De hol van a titkok kamrája, és ki lehet Mardekár utódja? És vajon sikerül-e leállítani még az első halálos áldozat előtt? - Költői kérdés, Harry és barátai idén is megmentik a Roxfortot.
Én és a könyv

Amikor még kislány voltam, a szüleim megvették az első négy Harry Potter kötetet. Nem vettem észre a sorszámokat a gerincen, rögtön a legérdekesebb cíművel kezdtem: ezzel. Pár fejezet után észbe kaptam, hogy talán nem ezzel kéne kezdeni. Hamar átrágtam magam a könyveken, annyira mesések, annyira varázslatosak voltak! És nem tévedtem, az első négy kötet közül ez lett a kedvencem. (Érdekes, a filmek közül pont ezt utálom a legjobban, talán mert túl sokszor láttam.)
Sajnos már nem tartozom az első HP-kötetek célcsoportjába, és ez azzal is jár, hogy megkopott a varázsa. Már tudtam, mikor-mire számítsak, és többé már csak részleteiben tud meglepetést okozni. Például, amikor a Weasley-ikrek egyike beszól egy olyat, hogy röhögve fordulok le a székről! - Igen, ezért a mai napig is érdemes elolvasni!

Sosem fogom elfelejteni Rowlingnak azt az érzést, amit a HP-világ megismerésekor éreztem. Maradandóvá tette a gyerekkorom azon szakaszát, amire különben nem szívesen emlékszem. Amikor semmi más örömöm nem volt az iskolában, mint hogy szünetenként elővehettem valamely Harry Potter-történetet, és belefeledkezhettem abba a világba, aminek így én is részese lehettem!
Egyedül azért nem kapja meg az öt pontot, mert a legmagasabb pontszámot két későbbi kötetnek tartogatom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése