2014. november 2., vasárnap

Jennifer L. Armentrout: Ónix

(Luxen 2.)



DAEMON BLACKKEL ÖSSZEKAPCSOLÓDNI SZÍVÁS…

Ráadásul nemrég eltökélte, hogy bebizonyítja: amit irántam érez, az nem csupán bizarr kapcsolódásunk mellékhatása, hanem valódi érzelem. Nem tudom, mit gondoljak efelől, de tény, hogy mostanában már korántsem olyan bunkó velem, mint korábban.

De nem ez a legnagyobb problémánk.

A Védelmi Minisztérium emberei körülöttünk szaglásznak. Ha rájönnek, mire képes Daemon, és főleg, hogy mi ketten összekapcsolódtunk, akkor nekünk annyi. Az iskolában felbukkanó új srác sem hiányzott. Ő is tele van titkokkal. Tudja, mi okozza a körülöttem zajló sok furcsaságot, és segítene is rajtam… de ennek súlyos ára van.

És aztán az események még vadabb fordulatot vesznek.

Láttam valakit, akit halottnak hittem. Szóljak, vagy hallgassak? Mi történt Dawsonnal? Ki árulta el? És mit akarnak Daemonéktól – na meg tőlem – a védelmiek?

AZ MÁR BIZTOS: DAEMON BLACKKEL ÖSSZEKAPCSOLÓDNI NEM EGY ÉLETBIZTOSÍTÁS.

Senki sem az, akinek látszik. És nem mindenki éli túl a hazugságokat…


Alig menekült meg az arumok gyilkos támadásától, Katy körül máris zajlik az élet: megbetegszik, majd rájön, hogy új, ijesztő képességei vannak, és ha ez még nem lenne elég, Daemon újabban „zaklatja” őt (bár ezt szerintem Katy nem bánja annyira). És akkor még nem is említettem Blake-et, az új srácot.

Blake a nagybátyjával költözött a kisvárosba. Rögtön megtetszett neki Katy, és nem habozik a tettek mezejére lépni. Ijesztő ez a nyomulás, de szegény Katy szeretné végre egy átlagos srác mellett tölteni az idejét.

Blake azonban minden, csak nem átlagos. Tudja, miért történik mindaz a lánnyal, ami történik. Segíteni is hajlandó, Daemon viszont ezt nem hagyja szó nélkül. Meggyőződése, hogy az új fiú titkol valamit, és nem szabad benne megbízni. Katy azonban úgy érzi, Blake az egyetlen, aki meg tudja tanítani az ereje használatára. Blake-nek elég furcsa módszerei vannak a tanításra; sorozatosan veszélybe sodorja a lányt. Daemonnél akkor telik be végleg a pohár, amikor Katy még így sem hajlandó feladni a próbálkozást.

Ekkor történik, hogy Katy összetalálkozik a halottnak hitt lánnyal, Bethany-val. Elmondja Daemonnek, és Matthew-tól megtudják, hogy ez azt jelenti: Dawson is életben van valahol. De ki árulta el őket? Valaki, aki az „oldalajtón” férkőzött be Katy életébe…


A fülszöveg miatt rettegtem, hogy Daemonből olyan nyálgép lesz, mint öccse, Dawson volt a Shadowsban. Az előző kötetben pofátlan volt, most pofátlanul édes! Nem hittem, de jól áll neki. Daemon Blackkel összekapcsolódni álom.

Blake - szerintem
Nem könnyű túlszárnyalni az Obszidiánt, de az Ónixnak minden tekintetben sikerült. Néha, amikor pofára estem egy-egy durva fordulatnál, azt mondtam: „Na nee! Ilyen nem történhet!” Nos, megtörtént, és jöttek még rosszabbak. Kiderül, hogy semmi sem úgy van, ahogy azt korábban hitték, hittük – az elméletek megdőltek, és sokkal hatalmasabb játék folyik a háttérben. Mindenki benne lehet. Ne. Bízz. Meg. Senkiben.

Hivatalossá teszem: a kedvenc sorozatom lett a Luxen! Sosem lesz elég, újra és újra (először) akarom olvasni, hogy minden alkalommal fogságba ejtsen, megszorongassa a szívem, elolvadjak tőle, és sikítsak a folytatásért. Nem vagyok író, hogy igazán jól megfogalmazhassam ezt az imádatot, de valami ilyesmi. Hamarosan jelentkezem az Opál értékelésével!

Az ónix


Az ónix egyfajta kalcedon, különféle jó hatásokat tulajdonítanak neki. Összefoglalva a negatív energiáktól véd, így jó depresszió és melankólia ellen, erősíti az immunrendszert.

A Luxen-sorozatban az ónix képes blokkolni a Forrást, azaz a luxenek erejét, emellett brutális fájdalmat okoz. A védelmisek alap eszköze: mindent ezzel vonnak be, még porított formában is használják. Immunitás kifejlesztése ellene lehetséges.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése