2018. január 5., péntek

2017-es évértékelő

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én úgy érzem, a tavalyi év egy pillanat alatt elrepült. 2017 simán viszi az "életem legrosszabb éve"-díjat, de végre vége, és azt hiszem, ennél már csak jobb jöhet. Legalábbis erősen bízom benne.

Könyvek szempontjából meglepően jól alakult az év, pedig higgyétek el, az első 11 hónapban(!) nem igazán volt időm leülni olvasni; csak a lopott időt használtam ki. Ezzel a tudattal csupán 20 könyvet terveztem be 2017-re; úgy voltam vele, hogy ha havi kicsit több mint egy könyvet el tudok olvasni, már jó vagyok. Év végére mégis 54 könyvet sikerült befejeznem, a körülményeimhez képest ez emberfeletti teljesítmény! :D

Az alábbi book tag-szerűséget a molyon találtam, és arra gondoltam, remek lesz évzáró (évnyitó) bejegyzésnek. Töltsétek ki ti is, ha van kedvetek!

1. Kedvenc műfajod az elolvasott könyvek alapján
Az elolvasott könyvek több mint fele a fantasy műfajból került ki. Soha nem fogom megunni! :)

2. Várva-várt könyv/ek, ami/k végül hatalmas csalódást okozott/tak
Morgan Rhodes-tól a Falling Kingdoms - Királyok harca, és Charlie N. Holmbergtől A papírmágus. Mindkettőben biztos voltam, hogy imádni fogom, de sajnos egyik sem jött be.

3. Félbehagyott könyvek száma, könyv/ek félbehagyásának oka
Ilyen nem történt középsuli óta, akkor is csak a kötelezőket hagytam félbe, amikor végre új anyagrészbe kezdtünk.

4. Olyan könyv/ek, aminek már többször is nekiugrottál és végül nem bántad meg, amiért elolvastad
Mint mondtam, csak a kötelezőket hagytam korábban félbe, és nem tervezem, hogy mégis nekiugorjak valamelyiknek.

5. Olyan könyv/ek, ami nem tetszett, de kíváncsi voltál a végére, ezért „csakazértis” elolvastad
No, ebből van egy pár. Patrick Rothfuss-tól A szél neve. Annyian dicsérték, de én sokáig csak szenvedtem vele, már-már eljátszottam a gondolattal, hogy félbehagyom. Szerencsére nem tettem meg, egy nagyon jó olvasmányélménytől fosztottam volna meg magam. A szél nevével egy időben olvastam az Éjszakai cirkuszt (Erin Morgenstern); leküzdöttem, de a mai napig nem értem, pontosan mi történt benne és miért. A következő a sorban Az aranykalitka (Lucinda Gray). Annyira semleges az a könyv, hogy alig emlékszem rá. Kody Keplinger népszerű könyve, a The DUFF sem fogott meg, de azért csak legyűrtem, ha már belekezdtem.

6. Olyan könyv/ek, amiket utólag túlárazottnak tartasz
A szél nevét leszámítva az összes, amit az előző pontban említettem.

7. A legszebb történet
Az év első könyve, Kim Holdentől a Bright Side. Csak ámulni tudok az efféle életigenlésen, optimizmuson. Bárcsak én is képes lennék arra, hogy mindig a napos oldalát nézzem az életnek!

8. A legmeghatóbb történet
Ezért a posztért Nicola Yoon könyve, a Minden, minden versenyzik Colleen Hoover Slammed - Szívcsapásával. Mind a kettő a szívem mélyéig hatolt.

9. A leghosszabb könyv
Patrick Rothfuss: A szél neve (812 oldal)

10. Sorozat, amit elkezdtél
Rettenetesen élvezem, ha újabb és újabb sorozatokba kaphatok bele. 2017-ben 25 sorozat kezdő kötetét olvastam el.

11. Sorozat, amit befejeztél
Ez a ritka eset, amikor sikerül egy sorozatot be is fejeznem. Tavaly csak 4-szer volt erre példa, amiből kettő kapásból nem is ér. Sikerült befejeznem az Angelfall-trilógiát az End of Days - A vég napjai kötettel, valamint a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeit, A lelkek könyvtára című kötettel. Itt van még a Harry Potter 8. részeként beharangozott Harry Potter és az elátkozott gyermek, és az Éles helyzet másfeledik része, a Please Remain Calm (tudtommal nem tervezi rendesen befejezni a sorozatot a szerző).

12. Újraolvasott könyv/ek
Sajnos ritkán esik meg, hogy újraolvasom a könyveimet, de most mégis sikerül 4 újraolvasást felmutatnom. A Négyen egy gatyábant még kamaszkorom kezdetén olvastam, és szerettem volna újra átélni az élményét. A többi három olvasásom az SZJG 4-5., és A szürke ötven árnyalata. Ezt a hármat 2013-ban, még a blogom elindulása előtt olvastam, és most lesz belőlük bejegyzés.

13. Váratlanul kapott és megkedvelt könyv/ek
Nem szoktam váratlanul könyvet kapni :(

14. A legszomorúbb történet
Tavaly egyik könyvem sem volt igazán szomorú. Voltak olyanok, ahol valaki elhunyt, de azok is inkább pozitivitást sugároztak, hogy miért érdemes élni.

15. Legrosszabb olvasmányélmény/ek
Förtelmes, olvashatatlan könyvekhez nem volt "szerencsém" 2017-ben, csak olyanokhoz, amik nem kimondottan rosszak, csak csalódást okoztak, vagy éppen semlegesek, unalmasak voltak. Pl. a Falling Kingdoms - Királyok harca (Morgan Rhodes), Az aranykalitka (Lucinda Gray), A szürke ötven árnyalata (E.L. James), Éjszakai cirkusz (Erin Morgenstern), The DUFF - A pótkerék (Kody Keplinger).

16. 2017-ben a kedvenc sorozat (max 2.)
Az ACOTAR. tavaly januárban olvastam az első részt, már akkor tudtam, hogy ez lesz az év kedvence. A második kötetet a két ünnep között kezdtem, most a 193. oldalon tartok.

17. 2017-ben a kedvenc/ek (max 3 kedvenc lehet)
Az ACOTAR, természetesen!

+ 18. könyv/ek amit/ket vársz, biztosan elolvasol 2018-ban (max 5)
Leiner Laura: Ég veled
Sarah J. Maas: Queen of Shadows - Árnyak királynője
Böszörményi Gyula: Ármány és kézfogó
Ernest Cline: Ready Player One
Anna Banks: Triton
...és még sokkal, sokkal több... :)

Boldog új évet kívánok minden kedves olvasómnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése