2016. április 11., hétfő

Cathy Cassidy: Cseresznyés ábránd

Sorozat: Csajok és csokik 1.
Oldalak száma: 368 oldal
Megjelenés éve: 2015
Eredeti megjelenés: 2010
Fordította: Angyalosy Eszter
Kiadó: Kolibri
Eredeti cím: Cherry Crush
ISBN: 9786155450662
Műfaj: ifjúsági, gasztroregény
Goodreads átlag: 4,03 / 5
Moly.hu átlag: 86%

Fülszöveg: 
Cherry Costello élete egy csapásra örökre megváltozik. 
Somersetbe költözik az apukájával, ahol egy új anyuka és négy vadiúj testvér vár rá. Rögtön az első napon megismeri Shay Fletchert, aki annyira szívdöglesztő, hogy az már közveszélyes. Csakhogy Shay foglalt: Cherry új mostohatestvérével, Honeyval jár. Cherry pontosan tudja, milyen kockázatos Shayjel barátkoznia - hiszen ezzel mindent tönkretehet. Csakhogy ez még nem jelenti azt, hogy távol is tudja tartani magát tőle.

Én és a könyv


Olvasva: 2016. április 7. -- április 10.

Semmit nem tudtam erről a könyvről, mielőtt kikölcsönöztem volna a könyvtárból, csak annyit, hogy imádnivaló a borítója. Egy jópofa, fiatal nőkről szóló chick-litre számítottam, de valami egészen mást kaptam: egy ifjúsági gasztroregényt!

Véleményem

A történet főszereplője a tizenhárom éves Cherry, aki egész életében kettesben élt apukájával, barátai pedig sosem voltak. Most azonban az apukája, Paddy szerelmes lett, és együtt Skóciából délebbre, Angliába költöztek. A gond ott kezdődik, hogy Charlotte-nak már van négy lánya az első házasságából. Cherry egész jól beilleszkedik, de a legnagyobb lány, Honey mindent megtesz, hogy Paddyt és Cherryt elüldözze. És hát, a feszültséget csak tetézi, hogy Cherrynek megtetszett Shay, aki történetesen Honey barátja...

Nem mostanában olvastam ilyen fiatal lányokról, fiatal lányoknak szóló regényt - ez a korszakom lezárult a Twilight előtt.   Tíz évet mentem vissza az időben, újra kiskamasz lettem, annak minden szépségével és minden nehézségével. Egy új, merőben más környezet; új emberek, akik hirtelen a családtagjaim lettek; és az első szerelem. Én sosem éltem át még csak hasonlókat sem, mint Cherry, de mégis nagyon bele tudtam magam élni.

A szereplők mind nagyon szerethetőek, nos, kivéve Honey... ritkán van szerencsém ennyire ellenszenves karakterhez. Most szinte végig viszketett a tenyerem, legszívesebben felpofoztam volna. Hogy lehet egy ilyen imádnivaló család tagja? Nem értettem egészen addig, amíg képbe nem került az apja. Greg Tanberry az a fajta ember, akiért nem kár: sokkal jobb emberré válnak a lányai, ha kilép az életükből.

Cherryvel kapcsolatban nincsenek ilyen egyértelmű érzelmeim. Nagyon nem tetszett a sok füllentés, bár az is igaz, hogy ezért magára is haragudott. Viszont amiért nagyon becsültem: nem féltékenységgel és utálattal állt hozzá Charlotte-hoz, hanem szeretettel, és örült annak, hogy az apjára úhra rátalált a boldogság. Ez nagyon érett felfogás, és élvezet volt ilyet olvasni! A három kisebbik lány is ugyanígy viszonyult Paddyhez és Cherryhez, pedig ők még fiatalabbak Cherrynél.
A kisebb lányokat csak imádni lehetett. Skye és Summer egypetéjű ikrek, mégis nagyon különbözőek: Summer szenvedélye a balett, míg Skye inkább a történelemért és az antik ruhákért bolondul. Tizenkét évesek. A kishúguk, Coco tizenegy éves, amolyan rosszcsont: mindig zilált, imád fára mászni és él-hal az állatokért. Mind barátságosan közelítettek Cherry felé, bemutatták őt a barátoknak, azonnal befogadták. Náluk jobb mostohatesót nem is kívánhatna az ember lánya! Hab a tortán, hogy mindegyik lány külön kötetet kapott - így nem kell még elbúcsúzni a Tanberry családtól!

Akiről még muszáj szót ejteni, az Shay Fletcher. Nem mondhatom róla, hogy tökéletes és hogy minden lány álma, mert haragszom, ha egy fiú úgy hajt rá valakire, hogy közben van barátnője. És ha a régi és új lány még családtagok is, még durvább a helyzet. Persze Shay nem hajt rá szó szerint Cherryre (hiszen csak tizennégy éves), de sokat beszélgetnek, és nagyon megkedvelik egymást, hiába küzdenek ellene. Shay türelmes, kedves és figyelmes; jó hatással van Honey-ra, de Honey nem becsüli meg őt. Természetes, hogy így Cherry felé fordult inkább, aki meghallgatta, aki nem rajta vezette le a feszültséget.

A regény különleges ízét a csoki adja: Paddy és Charlotte családi vállalkozásba vágnak bele, különleges ízű, kézzel készített, egyedi csomagolású bonbonokat készítenek. A vállalkozás megalapításának minden lépését figyelemmel kísérjük, az ötlettől a tervezésen és kísérletezésen át a piacra dobásig. Ha azt hiszed, mindez nem fog érdekelni egy tizenévest, tévedsz! Olyan élvezetesen írta le Cathy Cassidy, hogy bárkinek kedve támad belevágni az üzletbe. Imádtam ezt a kreativitást, ami végigkíséri a könyvet! Olvasás közben feleleveníthettem, miért léptem anno a marketing-szakma útjára.

Extraként a könyv végén minden lányról elolvashatjuk a tudnivalókat: hány éves, személyiségjegyek, hogy néz ki, hobbijai, mi a legféltettebb kincse és a legnagyobb álma. (Ezt néztem meg először, és itt derült ki számomra, mennyivel fiatalabbak a szereplők, mint azt feltételeztem.) És ha már kellően összefolyt a nyál a szánkban olvasás közben, a bátrabbak elkészíthetik azt a két receptet, ami a könyv végén rejtőzik: "Cherry különleges csokis-cseresznyés kockája" és "Cathy isteni cseresznyés csokifelfújtja csokiszósszal". Kezdő cukrászoknak tökéletes recept, nem kell a sütővel bajlódni, a kényesebb részek a mikróban készülnek. :)

Nagyon tudom ajánlani a könyvet kamaszodó lányoknak, úgy tizennégy éves korig (de tízzel felette is nagyon élvezetes, tapasztalatból mondom!). Aki maximális olvasmányélményre vágyik, nyáron olvassa, lehetőleg szabadban! Tökéletes olvasmány a nyári szünetre, a kötelező helyett után. :P

A sorozat részei

1. Cseresznyés ábránd (Cherry története)
2. Mályvacukor égbolt (Skye története)
3. Nyári álom (Summer története)
4. Kókuszos karamella (Coco története)
5. Édes mézes (Honey története)

A szerzőről

[Forrás]
Cathy Cassidy nyolc-kilencéves korában írta meg első képeskönyvét kisöccsének, és azóta ontja magából a történeteket. Skóciában él a családjával. Az összes munka közül, amivel valaha megpróbálkozott, az írást szereti a legjobban - hiszen amikor ír, mást sem kell csinálnia, mint ébren álmodozni egész álló nap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése