2016. április 26., kedd

Leiner Laura: Hullócsillag

Sorozat: Bexi 2.
Oldalak száma: 412 oldal
Megjelenés éve: 2015
Kiadó: GABO
ISBN: 9789634060055
Műfaj: ifjúsági, romantikus
Moly.hu átlag: 90%

Fülszöveg: 

Bexi, akinek mostanra megjelent, és zajos sikert aratott a második nagylemeze, az Offline, továbbra is sikeres énekesnő, Nagy Márkot viszont teljesen elfelejtették, mert végül nem ő nyerte a tehetségkutató műsort. Körte mindent megtesz, hogy ismét sikeressé tegye Márkot, de ez nem egyszerű, nagyon mélyről kell felhozni a srácot. És hát ott vannak neki Aszádék is, még mindig a garázsában. Ezért aztán Körte megragadja a romlott majonéz miatt adódó lehetőséget, és belegyezik abba, hogy menedzseltjeivel Londonba repüljön egy utazási műsor forgatására.

Én és a könyv


Olvasva: 2016. február 15. -- február 21.

Késtél-t tavaly februárban, a műtétem utáni lábadozás idejében olvastam. Akkor fel voltam háborodva a függővégen, és lekapartam volna a falat a második kötetért. Aztán beharangozták végre a várva-várt folytatást, a fülszöveg meg szépen lelőtte a poént... Így hiába jelent meg azóta a harmadik, sőt, negyedik rész is, már nem hajtott a vágy, hogy minél előbb elolvassam. De hát... végül csak győzött a kíváncsiság. :)

Véleményem


Szóval Bexi újra befutott, Márk pedig lefutott. De nem is Bexi lenne, ha nem akarna segíteni ál-exbarátjának; ír neki egy slágergyanús számot, Hullócsillag címmel. Elég volt felröppennie a hírnek, hogy Márk új dalát Bexi írja, és a fiú karrierje újra felfelé ívelt. Na igen, de a rajongók és a média elvárja a fiataloktól, hogy "egy pár legyenek" - és ez újfent megnehezíti Beki és Geri éledező kapcsolatát. Aztán jön az áttörés, és egy szerencsés balesetnek köszönhetően Beki, Körte, Márk, Aszádék és Lexi(!) pár napot Londonban tölthet. Ez akár jó is lehetne, de Bekinek maga a tragédia; az utazást muszáj elvállalnia, a kiadót pedig nem érdekli, hogy ezzel cserben hagyja Lilit, Antit és Gerit. A karriernek ára van: a közönség imádja Bekit, de a szerettei már rá sem bírnak nézni. Melyiket választja a lány, és egyáltalán van-e választása?

Úgy tűnik, Bekinek már a második kötetben el kell szenvednie azt, amit Laura másik hősnőjének, Reninek csak a harmadikban. Erős párhuzamot lehet vonni a két könyv között: Beki is, Reni is egyedül marad, és ha ez még nem lenne elég, a végén mindketten megtudnak valamit, ami mindent a feje tetejére állít.

A Hullócsillagban két új szereplőt ismerhetünk meg: Lexit (aki igazából Evelin) és menedzserét, Pít (aki igazából Imre). Míg az elején egyáltalán nem volt szimpatikus Evelin, a londoni úton azért sikerül jobban megismerni. Hogy milyen is ő, amikor nem figyelik a kamerák, és nincs ott a menedzsere sem. Aszádékkal gyorsan összebarátkozik, és egy idő után Beki is belátja, hogy Lexi csak a közönség számára fenntartott álca. Hamarosan kibukik Evelin nagy titka, és ez mindent megváltoztat.
A régi szereplők között is akadt, aki meglepett, pont azok, akiktől a legkevésbé vártam. Beki anyukája felnőtt nő, kellene lennie annyi eszének, hogy felfogja, "a vállalat nem engedi a lánya lelkét", azaz nem mondhat le valami olyan programot, amire szerződés kötelezi, főleg nem azért, hogy felköszöntse az apukáját, azt a személyt, akire a legkevésbé sem számíthat. Ugyanezen okból sértődik meg Lili, az a baj, hogy egyedül kell mennie az apja új családjához - na, őt megértem. A lányok apja is csalódik Bekiben, amiért a lány nem köszönti fel őt a születésnapján, nem borul a nyakába személyesen, mert holmi munka Londonba szólította. Bocsi, apuci, de annyit sem érdemelsz, hogy a lányaid az apjuknak nevezzenek, ki vagy te, hogy elvárod, hogy imádjanak? Az ő viselkedése bosszantott fel a legjobban. Aztán még ott van Anti is... ő a hegedűversenyére várta Bekit és Márkot, és talán oda is értek volna, de reptéri sztrájk miatt a járatot elhalasztotta a repülőtársaság. Anti reakciója szerintem túllőtt a célon; őt is okosabbnak gondoltam annál, hogy Bekit hibáztassa egy olyan dolog miatt, amire semmi ráhatása nem volt. Érthető, mit akarok kihozni ebből: a Hullócsillag telis-tele van logikátlan igazságtalanokkal, és én ezt a könyvekben, filmekben és az életben is nehezen tűröm.

Egyébként a könyv hozta ugyanazt a hangulatot, amit a Késtél alatt éreztem. Érződik benne a celebség és annak árnyoldalai, az, hogy mennyit kell mindezért dolgozni, és hogy soha, semmire nincs elég idő. Nem voltak ugyan tele fellépéssel, de műsort forgattak, és az majdnem ugyanaz.

Apropó idő! A Késtélnél folyamatosan azt éreztem, hogy már egy-két nap is eltelt, holott Laura elbeszélése szerint csak néhány óra. Túl sok volt a cselekmény ahhoz képest, mennyi időt ölel fel a könyv, és ez nemcsak hogy nem reális, de zavaró is volt. A második kötet is néhány napot mesél el, de kevesebb dolog zajlik benne. Így már hitelesebb a cselekmény, és örülök, hogy Laura fejlődött ezen a téren. (És ezt a jelenséget nem csak a Késtélnél, hanem a Bábelnél és az Akkor szakítsunk-nál is megfigyeltem.

Még egy valami: Londonban voltak, Londonban! Sokkal szívesebben olvastam volna többet arról a városról, nem csak annyit, hogy esik az eső és egyik helyről rohannak a másikra. Én ugyanis soha nem voltam kint, és sajnos nincs is kilátásban egy londoni kiruccanás. Hát, így jártam... majd más szerzők más könyveinél talán szerencsém lesz.

Éppen időszerű is volt, hogy írjak a könyvről, hiszen most érkezett a sorozat negyedik kötete, Nélküled címmel. A fülszövege alapján nem kap el a gépszíj, hogy azonnal rá akarjam vetni magam, de előbb vagy utóbb eljön annak is az ideje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése