2014. január 20., hétfő

J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve

(Harry Potter 1.)

A Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolában töltött első tanév kemény erőpróba a diákok számára. Harry Potternek nem csupán a vizsgákon kell megfelelnie, de egy életre-halálra szóló küzdelemnek is részese lesz. A tizenegy éves varázslójelölt története meghódította az egész világot.
Harry Potter történetét már mindenki ismeri kisebb-nagyobb mértékben: az árva kisfiút felveszik a Roxfortba, ahol egy teljesen más kultúrával ismerkedik meg. Barátokat talál, felfedezi a múltját, veszélyes helyzetekbe sodródik, és megmenti a varázsvilágot (bár ez nagyjából az összes kötetre igaz).

8-9 éves lehettem, amikor a szüleim megvették az első négy részt. Nem is figyeltem, melyik az első, és rögtön a legérdekesebb cíművel kezdtem (-> Titkok kamrája :)). Aztán valamelyik szülőm figyelmeztetett, és az elejéről kezdtem olvasni, ki sem lehetett ütni a kezemből, annyira hozzánőttem.

Nemrég felelevenítettem az élményemet, és újraolvastam – egyelőre csak az elsőt. A várt hatás nem maradt el, ugyanúgy imádtam minden sorát, mint gyerekkoromban. Hogy ideillő kifejezéssel éljek: teljesen elvarázsolt az a világ, amit Rowling megteremtett. Jó volt újra átélni, ahogy Harry megtalálja végre a helyét, és bebarangolni a híres Abszol-utat és a Roxfortot, szurkolni a Griffendél kviddicscsapatának, és... órákig tudnám talán sorolni.

A kedvenc helyem a kastélyban a Griffendél klubhelyiség. Képzeletemben egy otthonos, nagyobbfajta szoba rémlik fel, ahol a kandallóban pattog a tűz, karosszékek, amiben kényelmesen hencsereghetnek a diákok, és persze könyvespolcok. Arra már nem tér ki a fantáziám, hogy ebben a szobában hogyan férhet el a teljes Griffendél-populáció. J

És hogy mit irigylek tőlük a legjobban? Az étkezőasztalokat, ahol mintegy varázsütésre jelennek meg a finomabbnál finomabb étkek. Mmmmm….

Kiegészítés: más is észrevette, hogy a Harry Potter-kötetek illata függőséget okoz???
Ajánlom: Télen, a jó meleg szobában, takaróba burkolózva, egy bögre forró ital társaságában.

Forrás: http://www.bozeman-magpie.com/



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése