2016. január 26., kedd

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 2. – Együtt

Sorozat: A Szent Johanna gimi 2.
Oldalak száma: 392 oldal
Megjelenés éve: 2010
Kiadó: Ciceró
ISBN: 9789635397013
Műfaj: ifjúsági
Moly.hu átlag: 90%

Fülszöveg: 
Kilencedik második félévében az iskolai élet ezerrel pezseg: farsangi bál, Valentin-hét, Valentin-napi bál, tavaszköszöntő buli, osztálykirándulás és még sok minden más… Az osztályközösség eközben egyre jobban összekovácsolódik.

Reni érdeklődése Cortez iránt szerelemmé változik; vágyakozás, reménykedés, féltékenység, csalódás, aztán ismét reménykedés között őrlődik, mert a fiú viselkedése egyáltalán nem egyértelmű…

Én és a könyv

Olvasva: 2015. november 25. -- 2015. december 2.
Első olvasás: 2013. augusztus 18. -- 2013. augusztus 20.
Történetem a könyvvel két és fél éve kezdődött. Amikor elkezdtem szemezni az SZJG sorozattal, akkor regisztráltam a moly.hu-ra, ami azóta az életem szerves része. De másik kellemes emlékem is kapcsolódik a könyvhöz: azon a nyáron a barátomnál lakhattam (először). A Könyvmoly Párbajra vettem elő újra az SZJG-t, és az első rész után elkapott a gépszíj, rögtön folytattam is a másodikkal.

Véleményem

Ez a kötet valamivel komolyabb az előzménynél; Reni egyre inkább belegabalyodik Cortezbe, és ez még önmagában nem lenne nagy baj, ha nem tűnne fel a színen az első vetélytárs. Az a-s Edina ugyanis szemet vetett a suli szépfiújára, és foggal-körömmel harcol érte. Kezdetét vette a második félév, vele együtt pedig a Valentin-napozás, mindenki rózsaszín ködben fuldoklik. Edina mindent bevet a siker érdekében, és Cortez nem igazán utasítja vissza a közeledését.

Mindebből következik, hogy Reni iszonyatos szenvedését meséli el az Együtt névre keresztelt második kötet. Ő nem az a fajta lány, aki felveszi a kesztyűt, inkább csendben tűr és játssza a hattyúk halálát. (De ki vagyok én, hogy megkövezzem? Ennyi idősen pont ugyanilyen voltam.) A világ azonban nem állt meg, a Szent Johanna gimiben zajlik az élet: mindenki bukásra áll mindenből, (Reni csak rajzból, de abból nagyon), az osztály továbbra is bomlasztja a közhangulatot, és az iskola sorozatban kínálja a jobbnál jobb programokat.

A kötetben az osztálykirándulást vártam a legjobban; ott ugyanis bármi megtörténhet. Sokat lehetett volna kihozni belőle, de Laura tartogatja még az adu-ászt egy későbbi kötetre. Az elsős osztálykirándulás helyszíne a Velencei-tó, kis tábortűzzel, gitározással, éjjel kiskamaszos csínyekkel... Igazán romantikus és aranyos volt, de semmi extra nem történt, és ez talán így is van jól.
"Egyébként Zsolti azért aludt sokáig, mert egyáltalán nem unatkozott az éjjel. Dave kis villámmal a homlokán ébredt, Ricsi apró virágokkal a raszta hajában, Cortez pedig belenyúlt a kilincsen lévő fogkrémbe. Tipikus osztálykirándulás."
A könyvön végig érezni lehetett a feszültséget és félelmet, ami Edina rajongásához köthető. Nekem teljesen sikerült átvennem Reni érzelmeit: mérges voltam, amikor Edina nyomult, ideges, amikor sulin kívül is Cortezzel töltötte az idejét, csalódott, amikor Cortez nem utasította vissza, és reménykedő, amikor igen. Persze, hiszen ezeken a fázisokon én is túlestem már, nem is egyszer, és nem túl kedves emlékeim törtek rám olvasás közben.

Szereplők tekintetében a legnagyobb csalódást Kinga okozza, és szerencsére pozitív értelemben. Emlékszem, mennyire gyűlöltem eleinte, de itt már megmutatja humánus oldalát is. Ő próbálja egyben tartani Renit, amikor széthull a világa, és ez több, mint amit Virág - a legjobb barátnő - valaha is elmondhat magáról. (De azért ettől függetlenül még mindig nem tartom sem őt, sem senki mást hiteles karakternek.)
"Hát igen. Ez Kinga. Ha lent vagy, megragad és felhúz. Ha viszont fent vagy, mindenáron le akar rúgni onnan. Sosem fogom megérteni."
Voltak még egyéb zavaró tényezők, de ezekről később, a 8. kötet értékelésében írok majd, mert úgyis végigvonulnak az egész sorozaton. Mindent összevetve 4 pont jár a második résznek, mert valamivel kevésbé szerettem, mint a Kezdet-et.

Egy kis érdekesség - 2013-as értékelésem a molyon:
"| Hangulat: 5/4 – melankolikus alaphang szólt végig a történet mögött
| Cortez: 5/5* – a csillagot csak azért kapta, mert elintézte Reninek a kettest rajzból
| Arnold: 5/5* – Zabhegyező első kiadás? Szülinapra? Nem semmi!
| Reni anyukájának főzéstudománya: 5/2 – javulni látszik, egyre többször kap 3-ast
| Vladár: 5/1* – az ilyen húzásai miatt már rég bepanaszoltam volna az igazgatónál
| SZJG 2: 5/4 – igaz, hogy letehetetlen, de lesz ez még jobb is :)"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése