2016. február 9., kedd

Joanne Fluke: Egzotikus csók és gyilkosság

Sorozat: Hannah Swensen titokzatos esetei 1.
Oldalak száma: 304 oldal
Megjelenés éve: 2006
Eredeti megjelenés: 2000
Fordította: Sacher Stefánia
Kiadó: Illia
Eredeti cím: Chocolate Chip Cookie Murder
ISBN: 9638682345
Műfaj: krimi, gasztroregény, chick-lit
Goodreads átlag: 3,69
Moly.hu átlag: 80%

Fülszöveg: 
Bridget Jones és az „Állítsátok meg Terézanyut!” Kéki Katája után itt a legújabb szingli hősnő, a Miss Marple-féle leleményességgel nyomozó süteménybolt-tulajdonos, Hannah Swensen.

Az álmos amerikai kisváros, Lake Eden életét egy nap gyilkosság rázza fel. A helyi ex-futballsztárt és ügyeletes álompasit, a tejtermék fuvarozással foglalkozó Ron LaSalle-t saját furgonjában szíven lövik. Hannah talál rá a halott férfira, kezében egy Egzotikus csókkal. A vöröshajú cukrásznő, miközben újabb és újabb sütemény-kreációkkal lepi meg kávézója vendégeit, agyafúrt logikával bogozza ki a bűneset szálait. Újabb rejtélyes gyilkosság, fordulatos bűnügyi történet, a szingli-hősnők jellegzetes stílusa, szerelem és ínycsiklandó sütemények a hozzávalói a klasszikus krimi receptjének.

És még valami: 
A történetben fontos szerepet játszó sütemények kiváló receptjei is megtalálhatóak az aktuális fejezetek végén.

Én és a könyv


Olvasva: 2015. december 3. --  december 11.

2013 nyarán éppen várakoztam a postán, amikor a könyvek között felfedeztem a Hannah Swensen-sorozatot. Ez a kötet és a második rész volt bent, de a második mellett döntöttem (mert hát epertorta, nyami). Most gondoltam úgy, hogy illene elolvasni a kezdőkötetet is.

Véleményem

A krimiket is szeretem, a sütivel egyenesen le lehet venni a lábamról, tehát minden adott volt a jó szórakozáshoz. Hannah Swensenről annyit kell tudni, hogy szingli, vörös hajú, macskát tart, kb. 28-29 éves, két lánytestvére van, és nagyon finom sütit süt (ezt sajnos nem tapasztalatból tudom, még nem próbáltam ki egyik receptjét sem). Egy napon egy gyilkossági ügybe keveredik, az áldozat az ő süteményét majszolta éppen, amikor megölték. A nyomozással Hannah sógorát bízzák meg, az előléptetése a tét, és Hannah mindenképpen segíteni akar neki. Lépésenként egyre közelebb és közelebb kerül a megoldáshoz, de a nyomozásban múltbeli érzelmek és előítéletek befolyásolják; a gyilkos eközben tovább szedi áldozatait, és Hannah is feliratkozott a halállistára, amikor szimatolásba kezdett.
A krimi nálam egybeforrt Agatha Christie nevével, ezért eleve nem vártam semmi különöset ettől a könyvtől, csak néhány sütireceptet. Biztosra vettem, hogy ez egyszer jó előre kitalálom a gyilkos kilétét, de tévedtem. Oké, nem kiáltottam fel a végén, hogy "AHA!", de a megoldásnak még csak a közelébe sem jutottam. Na, majd az Epertorta és gyilkosság újraolvasásánál...

Amit nagyon szerettem a könyvben (a recepteken túl), az Hannah Swensen személye. A szingli főhősnő egy nosztalgikus érzést idézett fel, általános iskolás koromban ugyanis minden Meg Cabot könyvet kivettem a könyvtárból, azt is, ami nem a korosztályomnak íródott. Meg Cabotnál viszont mindig befigyel egy romantikus szál, Joanne Fluke regényében ebből nem kaptunk. Igaz, az anyja mást sem csinál, csak próbál pasit találni Hannah-nak, de ő jól érzi magát egyedül is, és az anyja eltökéltsége még inkább megerősíti ebben. Egy új nyomozó érkezik a városba, ő az első, aki megdobogtatja Hannah szívét, de ez a szál - gondolom - majd a további kötetekben kap hangsúlyt.

Eleinte a kisvárosi hangulat is tetszett, de később rájöttem, ez a könyv legnagyobb hibája. Mégis hányan lakhatnak Lake Edenben, hogy a bizonyítékként talált rúzsfolt gazdája egyetlen nő lehet (mert ő az egyetlen, akin az a szín jól áll), és ez a rúzs annyira különleges, hogy csak egyetlen nő árulja? Így könnyű nyomozni. :)

Azért összességében tetszett, még ha sem a gyilkos személye, sem az indíték nem is volt túl különleges. Most nem hajt a vágy, hogy folytassam a sorozatot, de előbb-utóbb jöhetnek a következő kötetek is. És hogy kinek ajánlanám? Sütiimádóknak és szingli csajoknak. Egy jótanács: ne olvasd éhesen!

Receptek

Ebben a kötetben (vajon a többiben is?) a receptek egy kaptafára készültek, kivéve az utolsót. Zsuzsi, a Zsuzsi Finomságai blog szerzője a könyv összes receptjét elkészítette, még fázisfotókat is készített. Mit nem adnék most egy falat citromos rácsosért! A receptért katt a süti nevére! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése