2016. február 29., hétfő

Penelope Douglas: Szívatás

Sorozat: Fall Away 1.
Oldalak száma: 344 oldal
Megjelenés éve: 2015
Eredeti megjelenés: 2013
Fordította: Bótyik Bettina Zora
Kiadó: WOW Kiadó
Eredeti cím: Bully
ISBN: 9789631219951
Műfaj: New Adult, romantikus
Goodreads átlag: 4,17
Moly.hu átlag: 91%

Fülszöveg: 
A nevem Tate. Valamikor ő is így hívott. Most viszont szóba sem áll velem. De békén sem hagy. 
Régen a legjobb barátom volt. Aztán egyszer csak ellenem fordult. Mindennap megkeserítette az életemet. Elérte, hogy megalázzanak, kirekesszenek, pletykáljanak rólam. A szívatásai egyre kegyetlenebbé váltak, szinte belebetegedtem abba, hogy folyamatosan meneküljek előle. Még Franciaországba is elmentem egy évre csak azért, hogy elkerüljem. 
De mostanra elegem lett a rejtőzködésből. Talán ő nem változott meg, de én igen. Itt az ideje, hogy felvegyem vele a harcot, és visszavágjak neki. 
Többé nem hagyom, hogy terrorizáljon.

Harc, titkok, múlt és jelen. De mit hoz a jövő? Hova vezet Tate és Jared szenvedélyes kötéltánca? Minderre választ ad a sorozat első kötete.

Én és a könyv


Olvasva: 2016. január 4. -- január 5.

Mielőtt ezt a könyvet olvastam, még mindig tartottam egy kicsit a new adult történetektől, de mégis kíváncsi voltam rá: egyfelől a pozitív értékelések miatt, másrészt szeretném megismerni a WOW Kiadót is, harmadszor pedig nem tudok betelni a borító csodás színeivel . :)

Véleményem


A Szívatás előtt kb. 5 ifjúsági fantasy-t olvastam el zsinórban, úgyhogy rám fért már egy kis műfaji változatosság. Tate és Jared gyerekkoruk óta szomszédok, és a legjobb barátok. Egy napon Jared elmegy az apjához, és teljesen más emberként tér vissza onnan. Hogy mi történt Jared apjánál, Tate már nem tudja meg, azóta ugyanis a fiú nem hogy nem áll szóba vele, de ott bántja, ahol éri, megkeserítve a lány életét. 

Tate egy idő után megunja ezt, és elutazik, de amikor hazajön, még mindig azt a bunkót találja egykori barátja helyén. Eldönti, hogy ez így nem mehet tovább, és felveszi a kesztyűt. Míg Tate visszahúzódó lányból dögös, határozott és erős nővé alakul, Jared is lassacskán megváltozik: néha egészen emberi arcát mutatja meg. Az elhatározását egyikük sem adja fel, szóval olvasóként mindig egy feszült helyzetbe csöppenünk - és a legszebb az, amikor ez a feszültség végre valami egészen más irányba fordul...
"– Semmi perc alatt el fogom érni, hogy zokogj – jelentette ki nyugodt, határozott hangon, és szánakozva felsóhajtott.
Vettem egy mély lélegzetet, és összeszűkült szemmel ránéztem.
– Már így is megszámlálhatatlan alkalommal sírtam miattad. – Lassan felemeltem a középső ujjamat, és megkérdeztem. – Tudod, hogy mi ez? – Végigsimítottam vele a szemem sarkán. – Én, amint letörlöm az utolsó könnycseppet, amit valaha is érted ejtettem."
Tate-et egy szimpatikus lánynak ismertem meg, valaki olyannak, aki akár én is lehetnék. Nincsenek földöntúli képességei, nem Amerika következő topmodellje, csak egy szimpla gimnazista, aki rendes életet akar élni, és hogy ne kelljen rettegnie a szomszéd sráctól. Egyszóval teljesen bele tudtam élni magam a történetbe, és büszkeséget éreztem, amikor végre kiállt magáért. Aztán elszaladt vele a ló, és sokszor ő maga generálta a veszekedést, amikor végre Jared békejobbot nyújtott. Fogtam a fejem, mert ha elfogadta volna, fele ennyi szenvedést kellett volna elviselnie, de tudjátok mit? Örülök, hogy nem tette. Mert ilyen könnyedén nem lehet megbocsátani valakinek, aki tönkreteszi az ember társadalmi életét.

Jared tipikus rosszfiúként mutatkozik be: vad házibulikat tart, a lányokat kihasználja, mégis buknak utána. Az ilyen férfiaktól mentsen meg a sors, de mégis... meg-megakadt a levegőm, amikor feltűnt a színen. Lassan kiderül, hogy nem is olyan rossz ember ő, csak Tate-nek tartogatja ezt az arcát. És hogy miket is követ el? Tate slusszkulcsát a medencébe hajítja, szándékosan nem halkítja le a zenét, amikor Tate-nek korán kéne kelnie, minden lehetséges alkalommal megalázza, egyszer még azt is elhitette a suliban, hogy Tate-nek nemi betegsége van.
Kettejük huzavonája hol vicces, hol szánalmas, hol idegesítő, de az, hogy ennyi időt töltenek egymással, meghozza a gyümölcsét. Tate lassan újra megismeri Jaredet, azt az arcát, aki az apjánál töltött látogatás után lett. Jared pedig rájön, hogy rosszul kezelte eddig a helyzetet, és érettebbé válik, mindketten érettebbé válnak. Kiderül az is, mi változott meg Jared életében, és hogy miért bánt Tate-tel úgy, ahogy. A magyarázata viszont engem távolról sem győzött meg, kicsit el is veszítettem benne a hitemet. Még jó, hogy nincs már könyv előzménykötet és/vagy másik szemszögből megírt kötet nélkül, így erről talán olvashatunk bővebben a Nélküled című "folytatásban".
"A förgetegem, a viharfelhőm voltál, a menedékem az esőben."
A Szívatásban két mellékszereplő kap fontosabb szerepet. K.C. Tate legjobb barátnője, és őszinte leszek: ha valakinek ilyen barátnője van, minek neki ellenség? A másik Madoc, Jared haverja; az anti-Tate-kampány elkötelezett híve, de elvei nem akadályozzák meg abban, hogy rávesse magát a lányra. (De a neve tetszik, mintha egy démont hívnának így.)

A regénynek egész különleges "ízt ad" az autóversenyzés jelenléte. Tate és Jared kiskoruk óta arról álmodoztak, hogy együtt fognak versenyezni a helyi versenypályán. Jared ezt meg is valósította, de ebben a tervben Tate-nek már nem volt hely. Az egyik verseny során döntetlen alakul ki Jared és a helyi legenda között, és a bírák egy rendhagyó megoldást találnak ki: új kör lesz, de a versenyzők barátnője fogja vezetni az autót. Jared ugyan mással jár, de Tate az egyetlen, akinek a kezére rá meri bízni a járgányt; ekkor törik meg köztük először a jég.
”A tegnap elmúlt. A holnap még nem ért ide.
Csak a ma van nekünk. Kezdjünk élni.”
Mindent összevetve nagyon tetszett a könyv, sokkal jobban, mint vártam. Negatívumként csak Jared magyarázatát tudnám felhozni, és azt, hogy túl sokszor hangzott el Tate fejében a "lábujjaim begörbültek"-kifejezés. Külön tetszett az autóversenyzés bevonása a történetbe, és a gyerekkori visszaemlékezések is, amikor még minden rendben volt a fiatalok között. Ajánlom a könyvet 16-17 éven felüli lányoknak-nőknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése