2014. május 26., hétfő

Kiera Cass: The One – Az Igazi

(A Párválasztó 3.)

Eljött az idő, hogy a korona végre a győztes fejére kerüljön.
Amikor beválogatták a Párválasztóba, America még csak nem is álmodott arról, hogy valaha eljuthat a korona közelébe – vagy Maxon herceg szívéhez. Ahogy azonban egyre közeleg a versengés vége, és a palota falain túl fokozódik a fenyegető veszély, America rádöbben arra, hogy mennyi mindent veszíthet – és hogy milyen keményen kell küzdenie a vágyott jövőért.
A Párválasztóban csupán négy lány maradt: America, Celeste, Elise és Kriss. Úgy tűnik, Maxon Americát kedveli leginkább, mégis, továbbra is ódzkodik attól, hogy valakit elküldjön. Ezért gondolja úgy America, hogy ideje küzdeni a hercegért.

Annak ellenére, hogy America most már ténylegesen versengeni kezd, kialakul a lányok között egy újfajta viszony. Sokkal összetartóbbak lesznek, még Celeste is kedvenccé növi ki magát.

Végre megtudhatjuk a lázadók céljait, az északiak hajlandóak tárgyalni Maxonnal és Americával. Titkos szövetséget kötnek, Maxonnak, Americának és Aspennek muszáj kiszökniük a palotából egy találkozó erejéig. Egy valamire azonban nem gondolnak, és a kiruccanás kis híján tragédiába fullad.

A déli lázadók eközben igyekeznek tönkretenni a Párválasztót, azzal, hogy kaszt szerint kezdenek tisztogatni. A halálesetek száma megsokszorozódik, ezzel már a Palota sem tud elbánni. America elintézi, hogy Olaszhon és az északi lázadók szövetkezzenek, így mindkét fél megkapja, amit akar.

A nehézségek ellenére a Párválasztó továbbra is fut, Maxon és America között vibrál a levegő. A lánynak szembe kell néznie előző szerelmével, annak elmúlásával és apja nagy titkával is. Mégis szinte végig érezzük, hogy a herceg és America egymásnak lettek teremtve. De meddig őrizheti a titkát a lány, és mi történik, ha kiderül?
Annyira vártam már a trilógia befejező kötetét, hogy amikor végre valahára kézhez kaptam, le sem bírtam tenni! Kb. öt óra alatt elolvastam, és egyszerűen imádtam.

Az előző két kötet is kedvenc lett, de a nyomába sem érnek a harmadiknak. Annyira izgalmas volt, hogy többször azon kaptam magam: visszatartom a levegőt. Ezt az izgalmat leginkább a lázadós szálnak köszönhetjük, mert végre megtudjuk: kik ők, mit akarnak, és mire lennének képesek.

Másrészt ott van az édesen romantikus szál, amit csak vigyorogva tudtam olvasni. Szerencsére a szörnyűségek mellett ebből is kapunk egy adaggal; és kell is, mert ez tartja a lelket az olvasóban.
Forrás: http://hu.pinterest.com/pin/568438784187988440/

Bár szinte végig úgy néz ki, tudjuk, hogyan fejeződik be a Párválasztó, szembe kell nézni még egy fontos tényezővel: Aspennel. Hiába szerelmes America Maxonba, előző kapcsolatát képtelen lezárni. El sem tud képzelni egy olyan életet, amiben Aspen nincs jelen, és ez fog még bonyodalmat okozni a történetben.

Előbb említettem, hogy úgy érezhetjük, kiszámítható a verseny végeredménye. Ez egészen addig a pontig igaz, amíg az írónő a leges-legvégén csavar egy jó nagyot a sztorin. Ezzel minden a feje tetejére áll, és én is kiakadtam: ez nem lehet igaz, ennek nem így kéne lennie! Ekkor jön egy újabb csavar, és az előbbi felháborodásom sokkba csap át: bár végződne minden rosszul, DE NE ÍGY! Ez hihetetlen, ez nem lehet igaz!

Egyszóval érzelmi hullámvasútra ültetett Kiera, és lélekben hánytam és sikítottam és sírtam és nevettem, de mégis ez volt az az utazás, amit kár lett volna kihagyni. A befejező kötet is kedvenc lett. Respect!


Forrás: theselection.wikia.com
Utóirat: Hatalmas köszönet a GABO kiadónak, amiért ilyen hamar a kezünkbe vehettük Az Igazit! (Viszont nem ártana újból végignézni az egész sorozatot, mert RENGETEG hiba van benne.) :(
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése