2016. január 1., péntek

Éves összefoglaló - 2015

Eljött ez a pillanat is, eddigi életem legeseménydúsabb évétől kell most búcsút vennem. Sok szép és jó dolog történt velem 2015-ben, de fájdalomból, betegségből és más nehézségekből is kivettem a részem. Eredetileg csak az idei könyvmoly-tevékenységemből állítottam volna össze egy kis statisztikát, de úgy gondoltam, leírom a személyes élményeimet is, hogy később visszatérhessek nosztalgiázni.

Új könyveim

2015-ben 38 új könyv került a polcomra; volt köztük ajándék, reci, stb. is, de többségét magam vásároltam (ezekhez nem írok megjegyzést):
  • A. O. Esther: Gombnyomásra 1. (recenziós példány a szerzőtől)
  • A. O. Esther: Gombnyomásra 2. (recenziós példány a szerzőtől)
  • A. O. Esther: Gombnyomásra 3. (recenziós példány a szerzőtől)
  • Alexandra Bracken: Sötét elmék (ajándékozásra kaptam)
  • Ann Aguirre: Menedék (Könyvmoly Párbajon nyertem)
  • Anna Lyndsey: Lány a sötétben (húgomtól karácsonyra)
  • C. C. Hunter: Born at Midnight - Született éjfélkor
  • Carina Bartsch: Cseresznyepiros nyár (Maxim játékán nyertem)
  • David Levithan: Nap nap után
  • E. Lockhart: A Hazudósok
  • Elizabeth Richards: Főnix
  • J. Lynn: Waif for You - Várok rád
  • James Dashner: Tűzpróba
  • James Frey: Endgame - Toborzás
  • Jennifer A. Nielsen: A hamis herceg
  • Jennifer E. Smith: Vajon létezik szerelem első látásra? (Rukkolán zsákmányoltam)
  • Jennifer L. Armentrout: Origin
  • Jennifer L. Armentrout: Opposition - Ellenállás
  • Jessica Park: Flat-Out Love - Szeretni bolondulásig (cseréltem)
  • Jessica Sorensen: Callie, Kayden és a véletlen (ajándékozásra kaptam)
  • Katie McGarry: Pushing the Limits - Feszülő húr (ajándékozásra kaptam)
  • Katja Millay: Nyugalom tengere
  • Kerstin Gier: Silber (szüleimtől karácsonyra)
  • Kiera Cass: The Heir - A koronahercegnő
  • Kresley Cole: Poison Princess - Méreghercegnő
  • Leigh Bardugo: Shadow and Bone - Árnyék és csont
  • Maria V. Snyder: Poison Study - Méregtan
  • Michelle Hodkin: Mara Dyer eszmélése
  • Rainbow Rowell: Fangirl
  • Rick Yancey: Az ötödik hullám (a Thinking About You nyereményjátékán nyertem)
  • Sara Raasch: Hó mint hamu
  • Sarah J. Maas: Crown of Midnight - Éjkorona
  • Sarah J. Maas: Heir of Fire - A tűz örököse
  • Susan Ee: World After - Túlélők világa
  • Suzanne Collins: Futótűz (szüleimtől karácsonyra)
  • Stephanie Perkins: Anna and the French Kiss
  • Stephanie Perkins: Lola and the Boy Next Door (ajándékozásra kaptam)
  • Victoria Aveyard: Vörös királynő

11 könyvvel kevesebbet szereztem be, mint 2014-ben, ami szerintem nagyon jó arány. Próbálom tartani a "minél-kevesebbet"-szabályt, de amíg többet olvasok, mint veszek, addig nincs baj. Íme egy kép a tavalyi szerzeményeimről, pont azelőtt készítettem, mielőtt átvettem a rendelésemet a Vörös királynő-vel és a Hó mint hamu-val (ezért e kettő hiányzik róla). A képen szerepel még a Kindle-öm, amit a nyáron vettem jutalmul azért, hogy ügyesen megírtam a szakdolgozatom. A második könyvkupac tetején Pufi csücsül, őt a páromtól kaptam Valentin-napra. ♥

Olvasmányaim

2015-ben 42 könyvet olvastam el, ez összesen 16 ezer oldalt jelent. Íme a lista, amiről értékelést is írtam, csatoltam.

2015 legmeghatározóbb könyvei számomra


Ilyen volt nekem 2015

2014-ben 49 könyvet sikerült elolvasnom, 2015-ben ezt jócskán alulmúltam, de mindennek megvan az oka. Annyi minden történt velem tavaly, hogy kénytelen voltam elnyomni a könyvmoly-énem, és a való világra koncentrálni, akár akartam, akár nem. A január-februári időszakban munkám nem volt (szerencsére). Január elején volt egy apróbb balesetem, majd még abban a hónapban átestem az epeműtétemen; a februárt többnyire lábadozással töltöttem. A március-április a szakdolgozatom írásával telt el, akkoriban kezdtem diákként dolgozni a mostani munkahelyemnél. Júniusra végeztem a vizsgáimmal, akkor kellett volna záróvizsgáznom az egyetemen, de elhalasztottam. A nyarat főleg munkával, strandolással és olvasással töltöttem, egy hetet nyaraltam a Tisza partján, és egy hétvégét a Balatonon. A nyarat csak az árnyékolta be, hogy folyton begyulladt a szemem, és a szemorvos közölte velem, hogy műteni kell, mert a sok éves kontaktlencse-viselés miatt elváltozott a szaruhártyám. (Nem műtettem meg, de azóta szemüveget hordok. :( ) Szeptemberben elkezdtem járni nyelvvizsga-felkészítőre, valamint tanulni a záróvizsgára. Az év utolsó két hónapjában kész idegroncs voltam; egyszerre készültem két nagy vizsgára. A diák-jogviszonyom ekkorra lejárt, és arra számítottam, hogy munkanélküliként egyszerűen fel fogok tudni készülni, de az élet - szerencsére - ismét közbeszólt: teljes munkaidős beosztott lettem annál a cégnél, ahol diákként dolgoztam. Életem legstresszesebb időszakát éltem át, de aztán novemberben végre átestem a nyelvvizsgán, decemberben pedig az államvizsgán is (nem is akármilyen eredménnyel). De az év megkoronázása az volt, hogy menyasszony lettem, majd pedig évek után újra beszéltem egy régi barátnőmmel. A január-februári kórházas időszakot leszámítva fantasztikus évet zártam, és megkönnyebbülten, boldogan indítom az új évet. Újévi fogadalmat elvből nem teszek, de bízom benne, hogy 2016-ban még többet tudok olvasni, és sokkal több időm jut majd a blogomra is. Ennyi lett volna ez a "kis" összesítő, most pedig:

Boldog és könyvekben gazdag új évet kívánok minden kedves olvasómnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése